• eddan

barn är välkomna men vi vill nog helst att dom stannar hemma ;( hur formulera?? PANIIK!

Sitter och knåpar på infoblader till vår inbjudan och vet inte hur jag ska formulera mig. Börjar brinna i knutarna över att få iväg dessa inbjudningar så hoppas nån kan hjälpa mig :)Barn är givetvis välkomna, men vår festlokal är liten så jag vet inte hur skoj dom skulle ha där. Plus att vi gärna vill att våra vuxna vänner kan stanna och dansa med oss så länge som möjligt :) Våra små kommer åker hem efter middag! Tycker inte barn och alkohol är en bra kombo.Hur ska jag skriva??     

• Svar på tråden barn är välkomna men vi vill nog helst att dom stannar hemma ;( hur formulera?? PANIIK!
  • Michellan

Barn är underbara men just denna kväll är det barnfritt med undantag för syskonbarn (brudnäbb) och ammande barn.

• Myris
    palma2013 skrev 2013-03-10 15:05:34 följande:

Det är nog enklast och tydligast för alla om ni planerar er bröllopsfest helt barnfri. Då slipper ni tveksamheter och "rättvisa" bland gästerna. Jag skulle föredra HELT barnfritt ELLER att barn ÄR välkomna. Inget mittemellan.

Om ni på inbjudan vänder er med namn på de inbjudna så är det mycket tydligt att bara de är bjudna då behöver ni inte förtydliga mer. Ex Herr och fru Johansson inbjudes..... eller Maria Lasson och Mats Jansson inbjudes .....

Vi har valt att ha med oss våra egna barn och spädbarn är välkommna. Vi har svårt att få barnvakt eftersom de som vi litar tillräckligt mycket på som barnvakter vill vi gärna ha med på vår dag =)
  • annagustafson89

Vi valde kort och koncist :

Barn är välkomna till vigseln men vidare vill vi fira i vuxet sällskap :) 

• Annica70

Vi skrev helt enkelt " vuxentillställning". Sen vet jag att två av dom som kommer har små barn som ammas. Och för mig är det en självklarthet att dom barnen få följa med..

• daniiel
    Chicita skrev 2013-03-10 14:18:45 följande:
    Det var det jag kände också. Och då tyckte jag inte att alla dom här vanliga "vi älskar barn men i kväll älskar vi er barnvakt" och massa varianter av det, funkade så där riktigt bra...
    Men det går nog att slipa lite på formuleringen.
    Jag var inte riktigt pigg i huvudet halv ett på natten, med 12 timmars arbetsdag bakom mig Flört 
    Precis, som dom flesta skriver i den här tråden, så är det tips på hur man formulerar en helt barnfri middag/fest. Vilket inte verkar vara vad TS nödvändigtvis vill ha.
  • Bambi

Vi älskar era barn men denna kvällen er barnflicka ;) så skrev vi ;)

• Chicita
    daniiel skrev 2013-03-10 17:57:06 följande:
    Precis, som dom flesta skriver i den här tråden, så är det tips på hur man formulerar en helt barnfri middag/fest. Vilket inte verkar vara vad TS nödvändigtvis vill ha.
    Nej precis. 
    Här känns det mest som att TS helst av allt vill fira med sina vänner, utan att dom ska behöva åka hem pga att barnen är med. Men att det inte nödvändigtvis måste vara barnfritt hela kvällen... 
  • PiaB

Vi har väldigt få småbarn i umgänget, mest tonåringar och de får vara med. Vi har helt enkelt sagt till de med småbarn som undrar, att vi helst har barnfritt, men att vi såklart hellre vill att alla kommer än att de får tacka nej pga barnvaktsproblem.
    Och då har vi talat om att vi inte kommer ordna något speciellt åt barnen, så de får ta med leksaker m.m. Självklart får de barnvänlig mat, men annars ordnar vi inget. Vi skrev inget på hemsidan och kommer inte skriva på inbjudningarna, vilket kanske är dumt. Men de som har småbarn har frågat

• daniiel
    Chicita skrev 2013-03-10 19:28:02 följande:
    Nej precis. 
    Här känns det mest som att TS helst av allt vill fira med sina vänner, utan att dom ska behöva åka hem pga att barnen är med. Men att det inte nödvändigtvis måste vara barnfritt hela kvällen... 
    Så uppfattar jag det också. Eller att dom gärna får ta barnen med sig om det innebär att dom kommer, istället för att behöva stanna hemma pga att dom inte får (eller vill ha) barnvakt.
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-03-10 19:55:20 följande:
    Så uppfattar jag det också. Eller att dom gärna får ta barnen med sig om det innebär att dom kommer, istället för att behöva stanna hemma pga att dom inte får (eller vill ha) barnvakt.
    Ja då har vi samma tolkning Glad

Tycker att PiaB's lösning är bra. (kanske för att den är lite liknande mitt halvsovande svar från i natt Tungan ute)
Svar på tråden barn är välkomna men vi vill nog helst att dom stannar hemma ;( hur formulera?? PANIIK!