• Answan

Provuppsättning på g..

Är nu på väg till frisören för provuppsättning. Skall bli så himla roligt :).

• Svar på tråden Provuppsättning på g..
  • Answan

Det blir säkert kort. Hur har era frisörer gjort vid provuppsättning? Har det ingått i det totala priset? Har ni gjort fler än en?

• emzerus83

Jag har inte gjort nå provuppsättning än...men jag gissar på att det ingår i priset. Sen om man inte skulle bli nöjd o man avbokar frisören tex då kanske man får betala en slant...fast det är bara vad jag gissar på.

Tycker även att de borde kunna göra iaf två provuppsättningar om man inte skulle bli nöjd första gången... men det bästa är att du frågar där du är. Alla kanske har lite olika där...

Hoppas att du blir nöjd iaf o att det känns bra :)

• mutuldus

För mig ingår en provuppsättning och även då på make up(lagt till det). Och skulle det på den stora dagen ta väldigt lång tid var det någon timpenning för varje påbörjad timme men minns inte hur mycket..
    Hur långt innan gör ni detta? 

• Answan

Gjorde ju som sagt min provuppsättning i går... Men oj vad konstigt det blev. Vet inte riktigt vad man skall förvänta sig av en provuppsättning...

Skall den vara så lik den man har tänkt sig, eller skall man bara få ett hum om hur det kommer att se ut?? Spontant känner jag att jag måste göra detta en gång till. Jag är inte alls säker på att vi är på samma spår, inte heller blev den så som jag hade tänkt mig, eller i närheten av de frisyrer som jag hade med mig för att visa. Verkligen jätte svårt... Jag förstår ju att de inte lägger samma krut på frisyern vid en provuppsättning som vid dagen D. Men jag är mycket osäker.

Hur har det varit för er andra? Har ni gjort någon provuppsättning och hur har det blivit?

Vi gifter oss i början på juni, så det finns ju fortfarande tid.

• vår2013

Vad tråkigt att det blev så men jag förstår precis! Vad jag förstått det som så ska det ge ett hum om hur det kommer se ut, men det ska väl ändå vara ganska likt tycker man.

Jag hade själv provsminkning och uppsättning men blev inte alls nöjd så jag bad helt enkelt att få komma och provsminkas igen och det var inga problem utan snarare min rättighet (enligt henne). Nu har du ju tid på dig så nöj dig inte, samtidigt som man inte vill lägga ut en massa på provsminkningar/uppsättningar. Är du som mig nöjd med personen som utförde arbetet så skadar det ju inte att fråga om du får göra en uppsättning igen. Annars kanske du ska fundera på att hitta en ny frisör helt enkelt!

Lycka till.

• Tiotiotio

Hej,

jag är lite grön på det här med håruppsättning inför bröllopet.

Vad kostar det på ett ungefär?
    Jag har inte kollat runt, så jag tänkte höra med er som är igång med provuppsättningar och/eller ska gifta er snart :)

• sommaren13

Nu fick jag lite panik när du säger att du inte blev nöjd...jag har min provuppsättning 1 mån innan och då finns det ju inte så mycket tid att göra om den....

i mitt paket så ingår provuppsättning, jag kommer betala halva summan vid provuppsättningen och resten på bröllopsdagen. Hela summan för mig blir 3000kr, då har jag håruppsättning makeup och naglar.

• vår2013
    Tiotiotio skrev 2013-03-12 13:58:06 följande:
    Priserna (iaf i Stockholmsområdet) varierar ganska mycket. Det finns de som tar 800 kr och andra som tar flera tusen (då brukar det iofs ingå löshår osv). Själv betalar jag 3 500 kr för hår och smink och extra smink för att bättra på under dagen. Det finns trådar här på BT ang. hår och smink.
    sommaren13 skrev 2013-03-12 14:48:01 följande:
    Det är ju det som är kruxet! Man brukar ju oftast ha uppsättningen 2-6 veckor innan själva bröllopet och skulle man mot förmodan inte bli nöjd så finns det inte mycket tid att hitta någon ny (speciellt om man gifter sig under högsäsongen). För mig är det ok att betala 500 kr för en provuppsättning/sminkning och blir man inte nöjd så är det inte en jättestor summa man lagt ut. Men som jag skrev till TS, blir man inte nöjd så får man väl "tjata" och stå på sig, speciellt om man ska betala halva summan.
  • FruForsmark
    Answan skrev 2013-03-12 13:16:21 följande:

Gjorde ju som sagt min provuppsättning i går... Men oj vad konstigt det blev. Vet inte riktigt vad man skall förvänta sig av en provuppsättning...

Skall den vara så lik den man har tänkt sig, eller skall man bara få ett hum om hur det kommer att se ut?? Spontant känner jag att jag måste göra detta en gång till. Jag är inte alls säker på att vi är på samma spår, inte heller blev den så som jag hade tänkt mig, eller i närheten av de frisyrer som jag hade med mig för att visa. Verkligen jätte svårt... Jag förstår ju att de inte lägger samma krut på frisyern vid en provuppsättning som vid dagen D. Men jag är mycket osäker.

Hur har det varit för er andra? Har ni gjort någon provuppsättning och hur har det blivit?

Vi gifter oss i början på juni, så det finns ju fortfarande tid.

Vad tråkigt Answan :( vad det för att du inte passade i den eller attt den avvek för mycket? Jag körde ingen provuppsättning innan (då det skulle ta för lång tid att förbereda). Men däremot provsminkning som jag inte var nöjd med (ville ha sotat. Upptäckte därefter att det inte klär mig) så betalad extra för en ytterligare provsminkning som då blev som jag ville ha det. Tycker du skall göra en ny där du är uppriktig mot frisören.
  • PimPim83

Jag håller med Fru Forsmark. Jag tycker att du ska göra en ny provuppsättning där du är uppriktigt mot frisören. Man vill ju vara säker på att resultatet blir bra på bröllopsdagen!

• Answan

Jag har nu förklarat för min frisör hur jag kände och det var inte alls några problem, så det känns väldigt skönt. Hon förstod verkligen. Så nu blir det till att boka en ny tid

Har förstått in denna tråd att jag verkligen är ute i god tid vilket nu känns väldigt skönt. Hade nog fått lite panik annars.

• PimPim83
    Answan skrev 2013-03-13 20:05:00 följande:

Jag har nu förklarat för min frisör hur jag kände och det var inte alls några problem, så det känns väldigt skönt. Hon förstod verkligen. Så nu blir det till att boka en ny tid

Vad skönt att det löste sig! Skrattande
  • Principisessan

ja när jag har gjort uppsättning tidigare med provuppsättning så har ju resultatet vid provuppsättningen inte alls känts likadant som jag har tänkt mig. alltså visst, en knut i nacken är ju en knut i nacken, Men så skulle jag ha vågor i håret och jag tvivlade på att frisören skulle fixa det faktiskt, för vid provomgången tyckte jag att det var lite småfult. 
    Men så väl till själva riktiga uppsättningen blev det sjukt fint, verkligen över förväntan.

vad bra att du fick en till provuppsättning  

• Answan

Men visst är det svårt att veta vad man skall förvänta sig vid själva provomgången? Jag hade kanske också väldigt höga tankar om min frisör då hon tidigare har sagt att hon är så himla noga även vid provuppsättningar, att det alltid brukar ta ganska lång tid, vilket då gjorde mig oerhört osäker när det gick på 25 minuter och inte alls var i närheten av vad jag tänkt mig.

Kul att höra att du var nöjd när det väl gällde

majjja skrev 2013-03-13 23:48:21 följande:
    ja när jag har gjort uppsättning tidigare med provuppsättning så har ju resultatet vid provuppsättningen inte alls känts likadant som jag har tänkt mig. alltså visst, en knut i nacken är ju en knut i nacken, Men så skulle jag ha vågor i håret och jag tvivlade på att frisören skulle fixa det faktiskt, för vid provomgången tyckte jag att det var lite småfult.
    Men så väl till själva riktiga uppsättningen blev det sjukt fint, verkligen över förväntan.

vad bra att du fick en till provuppsättning
Svar på tråden Provuppsättning på g..