Inlägg från: vår2013 |Visa alla inlägg
  • vår2013

Provuppsättning på g..

Vad tråkigt att det blev så men jag förstår precis! Vad jag förstått det som så ska det ge ett hum om hur det kommer se ut, men det ska väl ändå vara ganska likt tycker man.

Jag hade själv provsminkning och uppsättning men blev inte alls nöjd så jag bad helt enkelt att få komma och provsminkas igen och det var inga problem utan snarare min rättighet (enligt henne). Nu har du ju tid på dig så nöj dig inte, samtidigt som man inte vill lägga ut en massa på provsminkningar/uppsättningar. Är du som mig nöjd med personen som utförde arbetet så skadar det ju inte att fråga om du får göra en uppsättning igen. Annars kanske du ska fundera på att hitta en ny frisör helt enkelt!

Lycka till.

• vår2013
    Tiotiotio skrev 2013-03-12 13:58:06 följande:
    Priserna (iaf i Stockholmsområdet) varierar ganska mycket. Det finns de som tar 800 kr och andra som tar flera tusen (då brukar det iofs ingå löshår osv). Själv betalar jag 3 500 kr för hår och smink och extra smink för att bättra på under dagen. Det finns trådar här på BT ang. hår och smink.
    sommaren13 skrev 2013-03-12 14:48:01 följande:
    Det är ju det som är kruxet! Man brukar ju oftast ha uppsättningen 2-6 veckor innan själva bröllopet och skulle man mot förmodan inte bli nöjd så finns det inte mycket tid att hitta någon ny (speciellt om man gifter sig under högsäsongen). För mig är det ok att betala 500 kr för en provuppsättning/sminkning och blir man inte nöjd så är det inte en jättestor summa man lagt ut. Men som jag skrev till TS, blir man inte nöjd så får man väl "tjata" och stå på sig, speciellt om man ska betala halva summan.
Svar på tråden Provuppsättning på g..