Kinaklänning WTF?!
Är ni seriösa???!! WTF!!!! Så köp inte en kinaklänning då! Det är väl ingen som tvingar er, heller! Det är väl upp till var och en eller har rätten till åsiktsfrihet försvunnit från Sverige????
Är ni seriösa???!! WTF!!!! Så köp inte en kinaklänning då! Det är väl ingen som tvingar er, heller! Det är väl upp till var och en eller har rätten till åsiktsfrihet försvunnit från Sverige????
Och förresten, är inte kineser människor? Här sitter ni, en hög bortskämda människor och tror att alla har råd med en klänning för 30 000 som man har på sig bara en gång! Varför? För att en person har satt sitt namn på det... SKÄMS PÅ ER!
Koyal, nu läser du in för mycket i det jag skrev. Jag har inte skrivit något illa om folk som har råd med dyra klänningar. Hade jag haft bättre ekonomi så hade jag också lagt ner mer pengar på min brudklänning. Kul att du har möjlighet att göra det o det är pengar som du har jobbat för o det förtjänar du säkert. Har inga som helst problem med det. Men att starta en tråd o kritisera folk allmänt för att man köper kinaklänningar är så fruktansvärt respektlöst, tycker jag. Vad ger TS rätten att kritisera folk för det? Det är mina pengar o pga av min ekonomi så vill jag hellre lägga ut mer pengar på annat. Dessutom är jag jättenöjd med min kinaklänning. Har haft mina stunder av tvivel men har tillsammans med min mor justerat klänningen (väldigt billigt) och jag älskar min klänning nu!
Klart man kan vara upprörd, finns mycket man blir upprörd över, men av rätt skäl!
Min första reaktion var att jag blev så fruktansvärt arg. Nu känner jag mig bara trött. Trött på att man ska kritisera hela tiden istället för att visa lite förståelse! Tycker det är så onödigt att hacka ner på folk, den här tråden tar jag som en personlig förolämpning. Och det är väl mitt fel, jag kan helt enkelt bara välja att inte ta åt mig. Jag kan t ex tycka att det är fel att en designer ritar och syr upp en klänning och bara pga namnet så måste den kosta en hel förmögenhet. Sen är ju inte alla kopior exakta kopior heller, min klänning hade t ex ett helt annat broderimönster vilket gjorde att det blev lite skillnad. Dessutom har vi, som jag skrev tidigare, gjort flera justeringar, så nu ser det inte alls ut som originalet.
Kan inte skriva något som kan få TS att ändra åsikt, det vet jag. Jag önskar bara att folk kunde tänka till en andra gång innan man startar en sån här tråd att vissa kanske kan ta illa upp.
När jag blev medlem på BT trodde jag det var en plats där folk kunde stötta varandra med tips och råd o lite välbehövt peppande, aldrig trodde jag att det skulle skapas såna här trådar.