Kinaklänning WTF?!
Oj, vilken irritation. Blev lite paff faktiskt över att man kan bli så arg över något så banalt. Men alla är vi ju olika.
jag sjävl har varit gidt förut, vågade då inte köpa en kinaklänning för att jag hittade i butik en klänningjag blev helt kär i. Den kostade såklart mycket mer men den ville jag inte riskera att få en sämre kopia av(och nej det hadeinte behövt vara sämre men jag var orolig för det) så jag sparade som en alning för att köpa den alldeles för dyra klänningen från la sposa, och den ar verkligen som en dröm. Jag var jättefin i den.
nu så har jag ju hunnit med en separation med skilsmässa och träffat en ny man, så denna gång när jag ska gifta mig så kollade jag först lite på måfå på nätet, blev löjligt förälskad i en klänning som endast fanns på etsy.com. Säljaren hade inga omdömen och startat om sin profil föera gånger. När jag frågade varför detta kom sig och förklarade att jag ville verkligen köpa klänningen men säklart var lite nojjig över att handla på nätet så fick jag inget svar alls. Den klänninen var ingen stulen bild från någon annan sajt. Så efter en runda i alla butiker i stan och vetskapen om att inget var det jag ville ha, så modifierade jag bilden på den klänning jag hittat så den var exakt som jag tänkt mig, mejlade en kinasida, höll tummarna för att det skulle bli bra och ta mig tusan det blev faktiskt det! Och om jag nu ska jämföra kvaliten på denna mot min la sposa (de är ju helt olika i modellen) så är tyget eller sömnaden i sig inte alls sämre. Kjoldwlen har tjockare tyg o fler lager med tyg. Och så finns en inbyggd bh, det som var sämre var att de varit slarvigare med att sy fast spetsapplikationerna på spesboleron och så var den delen för stor. Kanske måttade jag fel men det var ju inte så svårt att sy in det själv. Jag är verkligen supernöjd med min kinaklänning, och jag var det med la sposan också. Det är svårt att jämföra dem då de är helt olika i modellen. Och gällande omsömnad så var de tvugna att lägga ut la sposan då det begav sig och sy om så den passade min kropp.