• Anonym (Vill ha stöd)

Mamna ringer 8 gånger om dagen

Min mamma bjöd jag in i går igen tiöl bröllopet . I dag har hon ringt 8 gånger med 5-10 minuters mellanrum. Då jag pratade med henne i går va hin väldigt trevlig ( falskt) hon ringer alltid då min m2b jobbar. Har även Informerat pappa om att hon gör så här. Detta tycker jag inte är normalt. Ngn som har varit med om samma?

• Svar på tråden Mamna ringer 8 gånger om dagen
  • Anonym

Min sambos mamma gör så i perioder.. otroligt påfrestande. Nu är hon iofs väldigt svår att prat med och har vanföreställningssyndrom..
    Har du pratat med henne om det, vad säger hon? 

• Anonym (Vill ha stöd)

Nej jag har inte gjort det men jag orkar inte svara i kväll så skrankat ringa henne. Hon ska veta att hon inte h Kan behandla mig som hon gör fel .okay att man ringer 2 gånget o sen avvaktar man men inte 8

• PiaB

Det är inte lätt att vara förälder. Antingen bryr man sig för mycket eller för lite. Mina föräldrar pratar nästan ingenting om vårt bröllop, men jag vet att de är glada för vår skull. Skulle de börja ringa flera gånger om dagen skulle jag säga ifrån, och det tycker jag du också ska göra. Säg att du pratar med din blivande man om planerna, och behöver ni tips och råd kommer du säga till.
    Jag har varit väldigt tydlig med att jag inte är intresserad av att konstant prata om bröllopet med allt och alla. Vi planerar själva, och det har folk respekterat.

• Anonym (Vill ha stöd)

Jo mamma har inte brytt sig om att fråga vilken klänning eller blommor jag ska ha eller något . Hon gillar inte min sambo heller:( ka i kväll ska jag säga i från. Min sambo ser att detta tar på på mig. Har alltid kunnat prata bättre med pappa än mamma . Mina föräldrar är skilda . Mamma har nog ett kontroll behov och nu är det upp till henne om hon kommer eller inte. Har bjudit in henne 2 gånger:/

• PiaB

Ja, har du bjudit henne två gånger så ligger det hos henne nu. Har hon tackat nej en gång, eller varför är hon bjuden två gånger? Tala om att hon är välkommen om hon vill och är glad för er skull. Vill hon inte är det ett val hon får stå för, ni blir gifta iallafall, med eller utan henne. Vissa människor vill ju att man ska böna och be, och då kan man behöva vara tydlig. Typ att det blir så här oavsett om du kommer eller inte.

• Anonym (Vill ha stöd)

Ja o jag kan tycka att man kan spara ihop om Man vill komma kan msn spara ihop så man kanske har råd med en resa o ett billigare hotell. Min svärmor har varit jätte gullig mot mig shoppat och funnits där. Mamma ger en alltid ångest då hon ringer :(

• Chicita

Jag förstår att du vill ha stöd.
    Men varför skapar du tråd på tråd om din mamma?

Du skrev ju i förra tråden att det hade löst sig, att hon skulle komma.
    Med tanke på alla trådar du skrivit nu om henne och era problem där du säger att hon är karltokig mm så känns det som att det är ett djupare liggande problem bakom än vad ett forum kan hjälpa dig med.
    I alla fall hjälper det inte att skapa massa nya trådar. Håll det i en och samma så blir det mer sammanhängande och lättare för folk att ge dig bra feedback, stöd och råd.
    Glad 

• PiaB
    Anonym (Vill ha stöd) skrev 2013-03-13 14:45:53 följande:
    Ja o jag kan tycka att man kan spara ihop om Man vill komma kan msn spara ihop så man kanske har råd med en resa o ett billigare hotell. Min svärmor har varit jätte gullig mot mig shoppat och funnits där. Mamma ger en alltid ångest då hon ringer :(

Tänkte precis skriva detsamma som Chicita. Insåg efter detta inlägg att det är du som har flera trådar om samma ämne. Jag förstår att du vlll ha stöd, men jag vet inte riktigt vad vi ska kunna göra mer än vi gjort i de andra trådarna.

Om det är så otroligt omöjligt att ha med din mamma att göra så bryt med henne. Ta bort alla dina saker från henne, speciellt inloggningsuppgifter till din bank! Tala om för henne att du inte orkar mer. Man måste inte älska sin mamma.

Önskar dig lycka till i fortsättningen

• stormhelen
    Chicita skrev 2013-03-13 14:49:05 följande:
    Jag förstår att du vill ha stöd.
    Men varför skapar du tråd på tråd om din mamma?

Du skrev ju i förra tråden att det hade löst sig, att hon skulle komma.
    Med tanke på alla trådar du skrivit nu om henne och era problem där du säger att hon är karltokig mm så känns det som att det är ett djupare liggande problem bakom än vad ett forum kan hjälpa dig med.
    I alla fall hjälper det inte att skapa massa nya trådar. Håll det i en och samma så blir det mer sammanhängande och lättare för folk att ge dig bra feedback, stöd och råd.
    Glad 
Svar på tråden Mamna ringer 8 gånger om dagen