snälla hjälp mig svärmor är psykiskt sjuk & nu är vi osams vi ej leva
I rubriken skriver du att din blivande svärmor är psykiskt sjuk, är hon verkligen det, eller är det något du bara säger?
Det låter ju som att ni har allt annat än en bra relation tillvarandra och det är väldigt tråkigt tycker jag. Man behöver inte vara bästa vän med sin svärmor, men att inte hamna i konflikter känns ju ganska viktigt. Även om du kommer bli din makes fru, så är ju hon faktiskt hans mamma och det är klart att det blir svårt för honom att hamna mitt mellan er.
Nu är det ju svårt att få sig en bild av vad som hände riktigt och vi vet ju inte heller hur relation sett ut tidigare. Hur det har blivit såhär, eller om det alltid varit såhär.
Jag tycker absolut inte att du ska behöva ta att hon är otrevlig mot dig, men frågan är ju vad du/ni kan göra åt saken, om ni kan göra något.
Nu har ni inte länge kvar till bröllopet alls och det är ju hög tid att bestämma sig, men kan ni (du och din blivande) kanske gå och prata med någon tillsammans om det här? Så att han kanske kan förstå dig bättre, hur du känner och vad du tycker och tänker och för dig att kanske förstå bättre varför han inte tar dig i försvar som du tycker att han borde osv.