• Anonym

snälla hjälp mig svärmor är psykiskt sjuk & nu är vi osams vi ej leva

Jösses! Har du många på din sida, även hennes släkt? Hur gammal är du egentligen? Om hon inte är "frisk på alla plan" kan man ju tycka att en idé är att försöka hjälpa henne och inte vända släkten emot henne!

Du hävdar att du är helt oskyldig, du har inte gjort någonting alls utan din svärmor fick bara en knäpp och gick bärsäkagång. Hon har helt oprovocerat attackerat dig och du är ett offer. Så du utesluter din svärmor från ditt liv, hon får inte vara med på sin sons bröllop och du vänder hennes släkt emot henne.

Om hon är psykiskt instabil kan du väl lägga dina egna känslor åt sidan och försöka hjälpa henne istället? Var en medmänniska inte egoist!
    Det är inte okej att hon är elak mot dig men om kvinnan har problem behöver hon hjälp, inte bli lämnad ensam!

Du har förvandlat siutationen till en personlig vendetta. Svärföräldrar är inte lätt alla gånger och det finns en gräns för hur man får bete sig mot varandra. Men om det nu är som du säger att du inte har gjort någonting alls för att den här situationen ska uppstå måste ni ju förstå att din svärmor behöver få hjälp.

mirre01 skrev 2013-03-26 23:39:48 följande:

jag har beslutat att INTE ha något med henne att göra efter de hon gjort, har många på min sida även hennes egna släkt säger att hon inte är frisk på alla plan, hon kommer inte närvara vid bröllopet och jag är nöjd så,
Svar på tråden snälla hjälp mig svärmor är psykiskt sjuk & nu är vi osams vi ej leva