Inlägg från: jeanettejohansson |Visa alla inlägg
  • jeanettejohansson

snälla hjälp mig svärmor är psykiskt sjuk & nu är vi osams vi ej leva

Din killes mamma är den viktigaste personen i hans liv. Hon är den som gjort honom till den han är i dag. Om du ber din blivande man välja mellan dig och sin mor så håller det inte i längden.

Om hon är psykiskt sjuk så ska du INTE elda på genom kommentarer som "den ska komma ur din käft" osv. Du ska ignorera och gå bort från situationen. Du behöver inte heller svara när hon ringer utan låta din sambo svara.

Att vägra bjuda din sambos sjuka mor på ert bröllop är mycket själviskt och osmart. Tänk om hon dör om ett par år? Då blir du den onda häxan som sabbade din sambos relation med sin mor.

Jag älskar min blivande man över allt annat! Han är mitt allt!! Men jag går gärna över eld för att göra honom lycklig.

Kan du inte vara ödmjuk och förlåtande mot den viktigaste personen i din sambos liv? Visa dig som vuxen och haka inte på med samma betende som en sjuk person. Att du bara ätit 3 glas yougurt är DITT problem inte din sambos. Att du är obotligt sjuk är inte heller en ursäkt för att sabba mellan din blivande man och hans mamma.

Jag tycker att ni ska lösa alla relationsproblem i familjen INNAN bröllopet.

• jeanettejohansson
    mirre01 skrev 2013-03-27 19:00:34 följande:
    jag & min blivande man är inte i behov av någon familjerådgivning, ni verkar inte förstå att min mb2 är stor del av detta beslut & han har även beslutat detta, så vad ska vi till en rådgivare att göra när vi är glada och har henne på håll? vet inte hur många gånger jag sagt detta nu, vi är lyckliga utan henne han med!""

Jag tycker att dessa texterna i TS (skriven för bara ett par veckor sedan)

"jag är helt knäkt och känner mig kränkt påhoppad & att min kille inte står upp för mig, han står mer på sin mammas sida som gjort fel än min & han kräver ej en ursäkt av henne, jag vet faktiskt inte vad jag ska göra, bröllopet är om 5 veckor",

"min kille fattar att jag är ledsen menHAR INTE stått upp för mig anser jag, :S han säger bara att vi bråkar & båda är omogna trots att hon hoppade på mig brutal utan jag ens gjort nåt, han är blind,

han vill leva med mig men fattar INGET hur sårad jag är & hur illa vid mig jag tog, jag har gråtit i 3 dagar nu och inte ätit mer än 3 glas yoghurt,"

Inte vittnar om en lycklig relation med en man som är glad att slippa sin sjuka mamma. Du ska inte vilja dö, gråta i 3 dagar och svälta dig själv pga att du inte känner att din blivande make ställer upp för dig(det är inte en lycklig o frisk relation). Dessutom kallar han dig omogen och du anser att han är närmre sin mamma i konflikten. Jag tror att han valt dig pga att du satt ett ultimatum, inte för att han vill slippa sin mamma. Tänk om han vaknar upp och ångrar sitt val.

Ett bröllop bör symbolisera ett friskt, lyckligt och hälsosamt förhållande. Ett bröllop bör inte baseras på gräl, ultimatum och hämd mot brudgummens mamma.

Lite familjeterapi kan ju bara göra saker bättre! Varför inte prova? Det kan ju inte förvärra något

Svar på tråden snälla hjälp mig svärmor är psykiskt sjuk & nu är vi osams vi ej leva