• skrallan

Jag behöver råd och stöd till frieri :-)

Sakta men säkert har min känsla växt att vi är redo att gifta oss
    Jag är egentligen säker på att mannen känner det samma men han tar alltid tid på sig i stora beslut och är envis av sig och brukar behöva bearbetas en hel del. Därför är jag säker på att det kommer inte ske om inte jag friar och samtidigt som jag tänkt mycket på det här de sista månaderna så har det slumpat sig så att ett bra tillfälle har bara kommit till mig. Men jag är ändå väldigt osäker på att han kommer svara ja där och då utan han funkar så att han behöver tänka igenom varje beslut. Så jag behöver nu göra det allra bästa jag kan så han inte ska fundera några dagar utan faktiskt svarar ja där och då.

Tillfället som jag tänker fria på är en weekend på Kolmården. Vi ska dit och jobba hela helgen (ställa ut på mässa) och nu fick jag reda på häromdagen att vi kommer bo i sviten och jag tänkte direkt det är ju då jag ska fria! Så jag har inte talat om att vi ska bo i sviten utan jag ska försöka se till att vi åker dit tidigt på fredagen (var planerat till kväll från början). Men sen är frågan hur jag gör, ska jag försöka se till att han blir uppehållen menast jag smiter i väg till "rummet" och göra någon form av överraskning. och vad kan jag hitta på. rosenblad i rummet och champagne (vi gillar båda champagne)  jag vet också att han kommer bli stormförtjust i det här med sviten istället för ett enkelt rum.

Åh vad jag behöver förslag på vad man kan hitta på och tips hur jag ska framföra orden vill du gifta dig med mig.

• Svar på tråden Jag behöver råd och stöd till frieri :-)
  • skrallan

Tack snälla ni får tips, jättekul att ta del av hotellhistorien Chicita!.
    Undrar ibland, jag vet ju att många friar vi texter, meddelanden osv, men hur tas det emot av en man?
    Och i det här fallet en som kanske behöver en liten stund för att säga ja så det inte blir ett nej i bara farten för att han bli överraskad. Vad tror ni?

Svar på tråden Jag behöver råd och stöd till frieri :-)