• Chicita

Jag behöver råd och stöd till frieri :-)

Vi hade ett par på hotellet jag jobbade på förut (har berättat den här historien tidigare men kan ta det igen).
    Han hade förbokat så att dom kom och checkade in (hon såg sviten, men han reagerade inte på något speciellt sätt så hon hade blivit lite sur då hon förväntat att han skulle friat då liksom), sen gick dom till restaurangen och åt en god trerätters (inget frieri då heller, så hon såg ut som ett åskmoln när dom kom tillbaka från restaurangen).
    Men vad hon inte visste var att medan dom var och åt så hade vi sprungit upp på rummet med blommor, ringen (ja asken + ringen alltså), fruktfat, mousserande och choklad och arrangerat så hon skulle se det direkt hon klev in på rummet igen...

Efter en stund kom hon ner i hissen och bara skrek rakt ut "han har friat, vi ska gifta oss"... Skrattande 

Så just det där att hon hade så höga förväntningar om vad som skulle ske den här helgen gjorde ju att han faktiskt kunde överraska henne genom att låtsas som ingenting först...

Du kanske ska prata en hel del om frieri, bröllop mm innan ni åker så att du i princip har förberett honom på att du ska fria (och ger honom en chans att tänka efter). Men gör det inte som "jag tänker fria till dig på vår resa" utan mer allmänt... "undrar om det här hotellet har en bra bröllopssvit? Vad tror du?". "Skulle det inte vara coolt att gifta sig på Kolmorden?" osv... Bara få igång tankarna alltså.
    Ordna sen med hotellet i förväg så att han möts av ditt frieri när han kliver in genom dörren till rummet liksom Glad

Svar på tråden Jag behöver råd och stöd till frieri :-)