Hur stor är risken att jag är gravid??
Jag tycker snarare det låter som att behöver skaffa dig lika bra koll på resten av din kropps reaktioner och behov som du redan har på pass, minutrar, puls, vikt etc.
Det är nog bra att prata med en barnmorska för att du ska få lite mer kött på benen därifrån så att säga.
*Ett gravtest är ingen skillnad hos henne-de har samma slags stickor som du köper själv.
*prata med barnmorskan om "dagen efter piller", ifall kondom fortsatt kommer att vara er p-metod. Det är garanterat billigare att vid oro för ev graviditet enstaka gång ta ett sådant, än att förbruka gravtester i den omfattning du nu gjort.
*Din mens kan inte anses som oregelbunden med så få dagars differens.
*Pressar man kroppen så som du gör, är det mycket vanligt att mensen förändras.
Jag tycker att du ska kontakta en idrottsläkare och se till att genomgå lite tester, ta olika värden och se över hur du mår som helhet. Alltså med allt ifrån hormonbalans till fettbalans och allt vad de nu kan kolla upp. För, det är inte bra att väga massor-men det är heller inte snällt mot sig själv att överträna eller gå bananas åt helt andra hållet. Hälsan är viktig och det är lätt att bli helt fanatisk och liksom "byta drog" om man slutar med ett beteende och börjar med ett annat. Jag tror också det är lätt att på olika sätt stirra sig blind på vissa saker och kanske missa andra.
Nu påstår jag inte att du gör något fel-du kanske ligger hur bra som helst med allt. Det jag säger är, att om man tränar mycket hårt, kan det vara vettigt att ha en kunnig läkare i ryggen, som en hjälp att verkligen få perfekt balans-och därmed också uppnå bäst resultat på alla plan.
Jag tror inte att du behöver vara ett dugg orolig över att du skulle missa några lopp.