MariaochDaniel skrev 2013-04-23 10:26:26 följande:
Klappa dig på axeln för det bra du gjort, det är ju minus! Bra gjort.
Jag gick inte ner ett enda gram, men minskade 9 cm totalt. Var jättemissnöjd, men insåg att det kommer att ta längre tid än jag tror att gå ner i vikt. Visst känns det drygt att ha kämpat i 3 veckor med bara lite resultat, men det är ju bättre att gå ner lite och konstant och varaktigt än mycket på en gång som man kanske går upp igen.
Efter de 3 veckorna slutade jag med utmaningen men äter bättre nu än innan och tränar mer, så mycket som jag hinner. Hur gamla är dina barn? Hur får du till träningen?
Så kämpa på!
Barnen är 6 och 8år så de är ganska självgående. Så det blir på kvällen när de lagt sig jag brukar ställa mig på gåbandet. Kruxet är sambon som jobbar 2-skift så varannan vecka är jag ensam med barnen på kvällen.
Maten är minsta bekymret, vi har matlåda så matsedeln är redan utstakad och där försöker jag tänka på mängden mat, mindre kolhydrater och mycket grönsaker.
Men jag är nöjd med resultatet, önskar bara att det hade varit lite bättre. Men man strävar ju alltid efter mer, man blir ju aldrig nöjd.. Men jag kommer återgå till hur jag jobba med viktnedgången innan utmaningen och låta det ta den tid det tar.