NeutronStar skrev 2013-03-19 14:10:54 följande:
Du kan ju vara med ändå, bara att du tar en undantagsdag den dagen du fyller. =) Det är ju såklart egentligen tanke att man ska hålla upp under hela perioden men om det blir en dag pga att du fyller jämt så tycker inte jag att det är så farligt. Det är själv grejen med att just bara låta det bli en dag som kan visa viljestyrkan, om det bara blir en dag kommer det inte förändra så mycket, det är om man inte slutar efter den dagen som man kan ramla tillbaka. ^^
Jag ska absolut göra ett försök! Men med tanke på att jag har mina två bästa vänner liggande i frysen (Ben&Jerry's, inte massmördarvarning :P) så känns det som att det kommer krävas mycket viljestyrka. Bara att veta att jag har något hemma som bara ligger och väntar känns jobbigt.
HelenaFredrik skrev 2013-03-19 15:24:34 följande:
Mitt, eller vårt (sambons också) problem är inte att vi tränar för lite eller att vi äter extremt dålig mat utan snarare att vi äter för sällan och därmed blir akuthungriga vid olämpliga tillfällen när det inte finns ngt bra att äta.
För mig och min sambo är det samma sak. Det är dessutom jag som ska planera, handla och gärna laga maten också eftersom min sambo anser sig vara handikappad i köket. Jag har jobbat i flera år på att förklara att han visst kan laga mat, man behöver inte äta pizza bara för att man är hungrig, men det tar tid.
Tidigare har vi kört med ett matschema, att man har ett tema för varje dag i veckan - soppa, kyckling, fisk etc. Det gör att det blir lite lättare när det är dags att laga mat, att man inte står där och ska tänka medan man är hungrig. Då blir det lätt snabbmat. Jag ska försöka komma igång med ett sådant igen, med recept färdiga så att min gubbe kan vara kock medan jag är på jobbet och sliter för brödfödan :)