MariaochDaniel skrev 2013-04-10 09:27:06 följande:
Kanske jag har förhastat mig, jag behöver kanske mer tid på mig att se resultat. Lite resultat har jag ju fått, men det är mer att jag byggt muskler och blivit av med fett. Men kosten trodde jag skulle minska vikten.
Jag fortsätter och hoppas på lite mer förändring här framöver. Jag vet ju att man samlar på sig vatten vid mens osv. så under den tiden vill jag nog inte ens ställa mig på vågen. Siktar mest på måttbandet just nu =)
Kämpa på där ute!
När du börjar röra på dig mer och samtidigt äta mindre onyttigt kommer fettet succesivt förbrännas och musklerna succesivt växa. Muskler väger mer än fett (ganska mycket mer faktiskt) så om vågen inte visar något men måttbandet gör det så är du på god väg mot ett smalare och hälsosammare liv.
Det är ju det som är det viktiga och jag tycker att det är det du ska fokusera på. Snabb viktmisnkning är väll inte målet... målet är väll ett hälsosammare liv??
Tänk på att du det inte alltid räcker med att äta mindre "onyttigt" för att gå ner i vikt, i alla fall inte om du vill ha snabbare resultat.
Du bör behöva boosta din ämnesomsättning och förbränning genom att dricka mer vatten (jag dricker typ 3 till 5 dl på morgonen och minst 2 l på hela dagen), det är bevisat genom forskning att mäniskor som dricker mer vatten är smalare/väger mindre än de som inte gör det. Kaffe och te är ju vätskedrivande så du kan behöva kompensera med att dricka mer vatten om du ofta dricker dessa varma drycker.
Du måste också äta mycket frukost, gärna gröt eller musli (inget socker) samt ägg eller knäckemacka med proteinrikt pålägg. Du bör äta minst var 3 eller varannan h för att hålla uppe förbränningen och om du har tid att promenera på morgonen (innan frukost, efter mycket vatten och/eller kaffe) så är det guld.
Nu låter jag som en gestapo-PT men ärligt, jag följer dessa riktlinjer i samband med fitnessfighten, äter inget socker/godis/glass mm, men när det gäller middagar har jag faktiskt till och med ätit falaffel-rulle (mindre dressing och bröd dock) och jag har efter 10 dagar märkt positiva resultat (även om jag inte vägt mig ännu) och då har jag som sagt inte hållit stenhårt på middagsmaten och till och med missat 2 träningspass pga andra omsändigheter.
Lycka till! U CAN DO IT!