Anonym (C) skrev 2013-03-18 18:08:01 följande:
Nej tjejen ifråga är betydligt äldre idag (skrev de nog lite fort).
Hon vill INTE vara med på bild o vill INTE att bilder på henne eller hennes familj läggs upp på ex facebook.
Så mitt bekymmer är att jag måste säga till alla andra gäster att de INTE får fotografera dessa 3 släktingar till mig!!
Och då känner jag att ska jag hålla reda på det med o skriva de på min bröllopssida så blir de aningen konstigt i slutänden. Eller att när vi går ut ur kyrkan behöva säga till alla att inga foton kan tas....
Vad gäller denna familj har de redan träffat alla som kommer på bröllopet på andra kalas odyl så jag kan ju känna som så att de hela var en kul grej. Vi är inte heller så många på bröllopet. Hade jag haft ett mastodontbröllop på 80 pers hade jag inte ens funderat på foto. Nu är vi ca 20 med brudparet.
Meningen är att sidan inte kommer o släppas förrän vi VET vilka som tackat ja för det är ju först då man vet vilka gäster som kommer. Dock vet vi redan nu att 2 inte kan komma pga sjukdomar men dom har redan sagt ja till att få vara kvar då alla redan vet om detta. Men det är ju en annan "femma" vad gäller dessa två.
Ok, då är jag med.
Det som du kan styra över är att du inte lägger ut bilder på dem i ert gästgalleri. Utöver det så är det väl de som fotograferar under festen som har ansvar för hur man hanterar bilderna. Som någon skrev så kan ni ju be toastmaster om att nämna att alla kanske inte är intresserade av att bli publicerade på sociala medier och att de som fotograferar bör ha det i åtanke. Det kan ju känns lite sådär men det är ju ett sätt att göra det på. Annars tycker jag att de själva får ansvara för att påtala det för de som fotogarferar DEM eller hålla sig undan kameror om det är så viktigt.
Det verkar ju inte vara så att bilder på fb varit ett problem tidigare så då känns det ju lite lustigt att göra så stor sak av det nu. Men som sagt så bör man respektera att inte alla vill synas med namn och bild överallt.