Bröllop med strul
När jag berättade för mina föräldrar att vi skulle ha bröllopssida såg de ut som frågetecken och det är väl inte så konstigt, allt kan man ju inte känna till. När de väl förstod att det var en sida på i-n-t-e-r-n-e-t och dessutom en som inte alla har tillgång till så trillade poletten ner :).
Att folk inte vill ha sin bild på nätet är inte konstigt alls. Facebook ger mig fortfarande krypningar och att gamla klasskompisar och liknande lägger ut foton med namn utan att fråga tycker jag är ett oskick. Strunta i bilder öht tycker jag, folk kommer ju ändå att träffas på bröllopet. Om man sedan av olika anledningar inte vill vara med på foton från själva bröllopet så får man själv ta ansvar för det och i så fall ägna kvällen åt att hålla koll på ev. fotograf och vända sig bort om det nu känns viktigt. Men det behöver inte du ta ansvar för.
Faktiskt, den enda gången du skulle behöva ta ansvar är om någon har spärr i folkbokföringen - inte särskilt vanligt - och upplysa fotografen om det. Men om man har det brukar man i allmänhet ha väldigt, väldigt bra koll själv......