Bröllop med strul
Jag levde under hot väldigt länge. Eller tja hotet har aldrig försvunnit, men i samband med bröllopet valde jag att försöka ta klivet ut ur anonymiteten och hoppas på att personen tröttnat och att det var säkert.
Så jag kan förstå att vissa inte vill vara med på bild och att dom faktiskt har skäl att inte visas upp.
Men jag kan även förstå bara de som inte gillar att vara med på bild - utan att det finns en "seriös" anledning bakom eftersom jag inte tycker om hur jag ser ut...
Att få all positiv feedback jag fått här efter bröllopet har gjort att jag i alla fall inte springer och gömmer mig när det kommer en kamera i alla fall
Jag skulle låtit bli att lägga ut bilder till gästpresentationerna över huvud taget faktiskt. Eller skrivit med ett infoblad i inbjudan att det skulle stå information om gästerna på hemsidan så man kan lära känna varandra lite mer i förväg om man vill (alltså vad man kan läsa sig till) och att om man tycker att det är ok att vara med på bild där så får man gärna säga det, eller till och med skicka en bildfil som läggs upp på den låsta sidan.
Sen skulle jag ha informerat på något sätt (kanske på hemsidan, och kanske till och med via toastmaster på festen) att inte alla vill vara med på bild på nätet. Så att om man vill lägga ut bilder så är det bra att inhämta godkännande för de som syns på bilden, alternativt att radera ut ansikten och andra igenkänningsmärken på dessa personer.