Allis skrev 2013-03-19 23:04:43 följande:
Om det kommer till en total thyreoidektomi kan du skriva till mig om du vill, jag har gjort det och det finns en del man förbereder innan och ser till att ha koll på efteråt så att man får bästa tänkbara hjälp.
Tack! jag vet i nuläget inte vad det är....efter operationen så kommer jag få vänta 2-3 veckor på svar om vad för slags tumör det är. Men jag hör gärna av mig isånnafall, skönt att kunna prata med någon som är eller varit i samma sits!
passionsblomman skrev 2013-03-20 00:19:44 följande:
tack så mycket för dina tips o råd och att du delger dina egna erfarenheter!!! den där hemsidan ska jag absolut kolla in, tack för tipset!!
har du opererat bort tumören de hittade hos dig? vart sitter hypofysen? Förstår precis vad du menar med att det är vidrigt att vänta...det gäller att hålla sig sysselsatt! mina kollegor på jobbet undrar om jag inet vilel sjukskriva mig men jag vill jobba nu så att dagarna går... jobbar på förskola så det är full fart o man har inet så många lugna stunder där tankarna kan vandra iväg o att få kramas med små 1åringar känns också bra :)
stort lycka till till dig också!! KRAM!
stormhelen skrev 2013-03-19 23:25:01 följande:
Önskar dig all lycka! Kramisar till dig!
Tack så mycket!!!
FruForsmark skrev 2013-03-20 10:21:37 följande:
Stackare, vilken hemsk upptäckt! Men det kommer gå bra ska du se. Du är ung och stark och du kommer fixa det här. Stor styrkekram!
Tack va gullig du är!!
Lenblo skrev 2013-03-20 10:31:45 följande:
Oavsett om den är godartad eller elakartad är tumörer i sköldkörteln något som brukar gå att bota med relativt lite biverkningar. Ok, att bli opererad eller genomgå radiojodbehandling är kanske inget man gör för nöjes skull men man slipper ju cellgifter med alla dess problem.
nej precis, vad jag har förstått så är ändå prognoserna goda oavsett....vilket såklart är jätteskönt!
karamell skrev 2013-03-20 12:59:25 följande:
Hej!
Jag opererade bort hela min sköldkörtel för ett år sen då jag hade giftstruma (den producerade alldeles för mkt av hormonen som den producerar) så jag var sjukskriven i ett halvår och tyckte det hela var en mkt tuff period.
Nu mår jag jättebra, operationen gick smidigt och bra och jag äter "levaxin" för att ersätta hormonen som sköldkörtels producerade. Jag förstår verkligen din oro men det positiva är att sköldkörteln är något man klarar sig utan. Jag håller tummarna för dig! Jag hoppas du har bra vänner/familj som stöd nu i denna situation. Försök att tänk positiv och inte på det värsta.
Karamell
va skönt att höra att din operation gick bra o att du mår bra nu!! hur kommer det sig att du vart sjuksriven i ett halvår? är kanske annorlunda efter giftstruma och en tumör? jag kommer bli sjukskriven i 2 veckor... mådde du så dåligt eller var det "rekommenderat" ? eller beroded det på att du började äta levaxin?
jag har varit under utredning för min sköldkörtel i flera år då värden stundvis varit dåliga för atts en bli normala... jag har för låg ämnesomsättning men värdena är aldrig tillräckligt låga för att de skulel satt in levaxin. Läkaren säger att det inte är en fråga OM jag ska börja äta levaxin utan NÄR det kommer ske.
Så vi får se vad som händer efter denna operation, även om de bara tar bort ena så kanske inet den andra klarar av att producera tillräckligt ändå...
Tack snälla ni för era fina ord o lyckönskningar! Det värmer verkligen och jag har även ett underbart support-system hemma i form av min blivande make o vänner o min familj!!