Inlägg från: stormhelen |Visa alla inlägg
  • stormhelen

tumör i sköldkörteln

Jag vill börja med att säga att jag förstår din räddsla, jag kan bara tänka mig hur det måste kännas. Fy! Något sådant borde ingen behöva få gå igenom.

Hoppas att du får ett positivt besked efter provtagningen om att det var en godartad tumör. Det är ju väntan som är den jobbiga biten - att inte veta.

Jag ska hålla båda mina tummar, korsa fingrarna och tårna med för säkerhets skull.

Önskar dig all lycka! Kramisar till dig!

Nu till min lilla "historia."

Min kusin fick också av en "slump" reda på att hon hade en tomör i huvudet (på/vid hjärnan).

Hon hade varit utbytesstudent i Nya Zeeland, där hon var med om en krock. Ett par veckor senare då hon kommit hem hade hon fortfarande ont i huvudet. Hon gick då till läkaren där de gjorde en magnet röntken och upptäckte då tumören.

Hon oppererrades och det visade sig att den var godartad OCH att hon haft den sedan hon var 14-15 år (hon var då 23). Denna tumör såg ut som en vindruveklase och hade växt sig ganska så stor vilket resulterade i att den tog upp väldigt mycket plats. När den försvann så hade då hjärnan helt plötsligt väldigt gott om utrymme vilket ställde till probleem, då  hon t.ex. fick lära om sig saker, började få epileptiska anfall, klarade inte av att vara någonstans med högt ljud, kunde inte se på tv osv. Än idag har hon problem med vissa av de här sakerna och hon är idag 30. Så även om den där tumören var godartad så har den ställt till en hel del oförutsedda problem för henne. =(

Svar på tråden tumör i sköldkörteln