• daniiel

Vad tycker ni, kan man ha ringar med cubic zirkon istället för diamanter?

Absolut, självklart kan man det! Varför skulle man inte? På vilket sätt är det sämre än en diamant eller en annan ädelsten? Huvudsaken är väl att man tycker om ringen, eller? Din ring blir inte fulare för att det är CZ-stenar i den. Ert äktenskap blir inte sämre, er kärlek blir inte mindre. Er hushållskassa kanske blir större däremot ;)

• daniiel

Och jag kan ju visa min underbart fina (tycker jag) ring med CZ-stenar. Jag använder den dock inte, men det beror på andra saker och har inte med det att göra. Jag tycker som CoG, att det bara känns skönt att inte ha en förmögenhet i en ring, ifall något skulle hända osv. Samt att det finns betydligt fler andra saker jag hellre lägger mina pengar på än just äkta diamanter/ädelstenar. Huvudsaken för mig var/är att jag kan få en ring jag tycker om till utseendet.

• daniiel
    BlivandeBruden skrev 2013-03-21 18:10:17 följande:
    Din ring är jättefin. Varför använder du den inte?
    Haha oj, vad stora bilderna blev. Tack :)

Den har blivit för liten och jag tål inte att ha stenarna upphöjda riktigt, alltså att det blir ett hålrum under stenarna. Där får jag som klåda. Jag behöver en ring som ligger helt platt mot huden runt om. Svårt att veta i förväg dock, för det märktes ju först efter jag använt den ett tag.

Jag funderade då på om jag skulle göra ringen större och fylla igen under stenarna på något sätt, men inte kommit mig för det eller tagit mig råd till det. Använder den ibland ändå om vi ska ut på galej eller sådar :P
  • daniiel
    majjja skrev 2013-03-21 18:42:42 följande:
    Själv har jag hellre äkta än stor sten. Nu har jasg ju visserligen en hyfsat stor sten på min ring, men för mig var det viktigare att den var äkta.
    Nu säger jag inte att det är fel på något sätt, men hur är känslan av en äkta sten annorlunda mot känslan av en oäkta? Om någon skulle byta ut stenen på din ring mot en oäkta, utan att du visste om det, skulle det kännas annorlunda när du tog på dig den då? Och jag frågar för att jag uppriktigt undrar. Jag undrar för att jag är nyfiken på vad som gör en äkta sten bättre?

Självklart får man, och bör man, välja det man själv helst föredrar :)
  • daniiel
    majjja skrev 2013-03-21 19:15:53 följande:

Som sagt, jag säger inte att det du tycker och tänker är fel alls, utan jag är som sagt bara väldigt intresserad av hur man resonerar så olika kring saker och ting och jag tackar för ett väldigt bra och utförligt svar! :)
  • daniiel
    majjja skrev 2013-03-21 20:06:51 följande:
    hehe ja men vad bra. :) sen har jag ju gladeligen köpt kinaklänning och kopior på converse till ungarna så man väljer ju liksom sina "prylar"  
    Det håller jag med om till 100%! För mig är inte en äkta sten i ringen viktig alls, men en bra och säker bil är A och O, precis som äkta converse är viktigt för mig och skulle aldrig ta på mig eller dottern kopior ;) Men jag bryr mig inte speciellt mkt om pastan vi köper är Ica basic :P
  • daniiel

Jag förstår inte heller riktigt det med att cz-stenar skulle "låtsas" vara något annat, på vilket sätt? En cz är ju en cz och inget annat och det är väl ändå extremt få som försöker säga något annat? Om jag väljer en ring med cz-stenar, så väljer då jag det för att jag vill ha cz-stenar. Jag försöker inte låtsas som det är något annat.

Jag förstår verkligen inte varför det skulle vara sämre än något annat, om det är vad man vill ha. Det är bara olika, något annat.

En ring med cz-stenar är inte en sämre ring än en ring med diamanter. Man blir inte mindre gift med en sådan ring.

Och nej, jag förstår inte heller varför det skulle vara fulare/sämre med en stor cz-sten än en stor diamant. Både och ser pråligt ut, den ena är bara billigare i inköp än den andra.

Svar på tråden Vad tycker ni, kan man ha ringar med cubic zirkon istället för diamanter?