Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Diamanter av hår/aska

såg just ett program där de hade ett inslag om att man kan göra diamanter av aska från en kremerad släkting, eller av en hårlock från din partner eller t.o.m en bit navelsträng från ditt barn. 

jag tyckte det var en cool idé faktiskt. mest ang. hårlocken, jag skulle gilla att ha en eller flera diamanter i vigselringen, gjorda av hår från min kärlek. de där med navelsträngen vet ja väl inte om det var så mysigt... :P

vad tycker ni? åsikter? 

• Svar på tråden Diamanter av hår/aska
  • filibustern

kul att ni skrivit! har dock inte varit inne på länge! :P kollat runt på internet och det är lite olika på mängden hår. en del säger 100gr om jag minns rätt (känns som ganska mycket??), en del en handfull. sen mer om man ska ha någon annan färg som blå. annars är dessa diamanter normalt mer eller mindre gulaktiga

SandraElisabet skrev 2013-03-22 19:33:55 följande:
    Lite coolt och lite creepy! Hahha! Det enda jag har emot det är väll att det blir som en ägande-grej. Att du har och ägen en del av en annan människa på något sätt. Men annars cool idé. Låter dyrt!?
    gubben tyckte oxå det var lite creepy, men samtidigt ok med tanken. jag ser det dock inte som en ägandegrej, jag ser det nog som tvärtom - en gåva. "jag ger dig mitt hjärta (eller hår hehe) som ett tecken på kärlek". jag skulle gett en hårdiamant till gubben om han hade velat ha en diamant i sin ring. 

priset var ganska högt oxå. här har ni några sidor om ni vill kika runt lite! 

www.celebration-diamonds.com/Diamonds_made_from_hair%20.asp
    www.lifegem.com/

Svar på tråden Diamanter av hår/aska