daniiel skrev 2013-03-22 22:04:38 följande:
Vår dotter hade nog klarat det vid den åldern, men barn är ju så olika.
Vi hade nog, i er situation, prövat låta den minsta sonen gå hand i hand med sin storebror fram till första bänkraden, där farmor då tar över. Om det sedan skulle bli så att någon måste gå ut med honom, kanske ni har någon vän som kan ta över då? Det är ju synd om den personen missar (förhoppningsvis bara) lite av vigseln, men kanske hellre någon vän än brudgummens mamma?
Ja, det kan man ju prova.. förhoppningsvis mognar han under de kommande 3 månaderna :P Om vi hade gjort det nu hade han för det första vägrat hålla brorsans hand, sen skulle han säkert få syn på något roligt åt ett helt annat håll och sprungit iväg och tjutit av glädje, alternativt skuttat fram till prästen och börjat dra i hans rock :D Han skulle inte heller gå ut med någon annan än oss, farmor och farfar, möjligtvis morfar i 5 minuter.. och skrika som en stucken gris om någon försökte ta ut honom från "det nya häftiga stället med färgglada fönster, ljus, blommor, olika gångar, musik och en massa människor" ;) Men det kan ju ändras... Ja, det vore synd om min svärmor missade en del, jag har bott hos dem som tonåring och hon ser mig som sin dotter så hon är verkligen glad för både min sambo och mig, hon pratar en massa om hur det ska bli, hur hon ska klä sig osv :) Men min sambo sa precis att han tror att hon kommer bli ärad att få vara den vi litar mest på, våra pojkar är det bästa hon vet så jag hoppas han har rätt och att hon ändå känner sig nöjd. Det finns små barnrum i kyrkan, hon skulle faktiskt se oss vid altaret därifrån men kanske inte lika bra. Men jag kanske oroar mig i onödan :)