Inlägg från: Fröken Finemang |Visa alla inlägg
  • Fröken Finemang

Näbb på 1 år och 3 månader, är det möjligt?

DMV skrev 2013-03-22 21:53:36 följande:
    Min sambo och jag ska gifta oss i slutet av juni. Vår äldsta son som är 7 år ska vara ringbärare, och vår yngsta son som kommer vara 1 år och 3 månader hade vi tänkt lämna med farmor på första bänken. Men nu har jag sett här att många har sina jättesmå barn som näbbar/brudnäbbar, och det vore ju jätteroligt att ha det, men hur är det möjligt?? Kan man bara låta honom gå in tillsammans med oss, tärnorna och mashalkerna och sen kommer farmor fram och tar honom? Är de ens relativt lugna under vigseln även om de inte står vid altaret?? Han avgudar sin farmor och hon avgudar honom så det blir hon som får ta honom, men om hon måste ta ut honom mitt i för att han blir arg/ledsen/uttråkad så kommer hon bli jätteledsen över att missa vår vigsel :( Hur har ni gjort?
    om han är med i brudföljet, kan inte farmor då gå med honom in i famnen, sen sätter de sig längst fram där han har en massa leksaker eler låt han äta kex hos farmor o farfar ,Ränner han sen runt, ja då  får väl farmor kanske parera det värsta, men han  är ju er son å alla förstår hur det kan vara, mo ni inte rä stressade över honom så känner han väl inte av det heller, men om det inte är fy och nej och stanna här å sitt still, kanske han nöjer sig med att leka med sina saker på golvet. Å kanske går fam å pussar mamma å pappa mitt under vigseln.
    Men de gör väl inget :) 
  • Fröken Finemang
    DMV skrev 2013-03-22 22:42:50 följande:
    Jag tänkte faktiskt också på det, han skulle kunna gå fram med farmor, då skulle hon bli så lycklig och stolt också! Och kex är en bra idé, såg någon annan här som kört med det. Och du har rätt i att folk förstår.. min sambo vill nog ha det "som det ska vara" men i värsta fall får han väl vara i min famn medan vi byter ringar haha :) Bara vi blir gifta så är jag nöjd (typ) ;)
    att ha sitt eget barn i famnen under cermonin är ju egentligen inga problem, det löser sig vet du!

var på ett bröllop i helgen, mormor gick in med yngste sonen,
    sen satt han längst fram hela tiden. (förmodligen med mutor :P), stroebror på 3?år utforskade kyrkan lite men satte sig med mormor å morfar sen igen. Det löser sig liksom! nemas prolemas vettu! 
Svar på tråden Näbb på 1 år och 3 månader, är det möjligt?