PoS skrev 2013-06-09 22:56:21 följande:
Tack för era inputs!
Johanne, för vegetarianer blir det röding och en mousse på lax. Vi lutade åt att göra fisk till huvudrätt först (eftersom röding är typ det godaste som finns) men det blir nog kött ändå. Bra input med mycket kött, det räcker nog med 2 delar kött och sen kanske något med grönsaker istället som man kan ha både på kött- och vegtallriken. Hm, får fundera på det!
Ja, haha, cake popsen har jag nog snöat in på för att jag har en sån sjukt fin bild på cake pops i snöflingeformar. Men det verkar lite konstigt märker jag så får ta till mig det. Min första tanke var att ha någon typ av kringla som man lixom "hängde" på drinkpinne så man blir serverad både dryck och tilltugg. Kanske bättre att hålla kvar vid den idéen :-P
Härligt! Tänk bara på att alla vegetarianer äter inte fisk heller. Faktiskt så ska man nog inte ens kalla sig vegetarian om man äter fisk eftersom man då äter kött....! Kanske inte alla tänker på det, så kolla med dina veg-gäster för äter de fisk är det ju lugnt liksom!
Faktiskt ganska roligt ibland när jag berättar att jag är vegetarian i olika sammhang. En av de vanligaste kommentarerna är "men du äter fisk i allafall?".
Då byter jag taktik och säger "jag äter ingenting med ett ansikte". Då skrattar de flesta! =)