Bröllop vintern 2013/2014
Bettansss: Var ska ni har er vigsel? Vi planerar också för borgeligt bröllop i Linköping i vinter men hittar ingen bra vigsellokal, har du några tips?
Hej!
Jag hoppar in här igen. Vi har velat och funderat och har väl egentligen inte bestämt oss helt ännu, men det lutar åt 15/2 och utomhusvigsel(!) för oss. Vi har letat lokal länge och funderat på hur stort/litet vi egentligen vill ha det och först nu tror jag vi börjar landa i något båda två. Som det ser ut nu kommer vi vara ute i närheten av där vi bor i Linköping, en bit in i skogen vid en skogssjö där vi ofta hänger, en fin plats som betyder mycket för oss. Vi tänker oss en vigsel på eftermiddagen i skymningen, med eldar och facklor och bara våra familjer + några nära vänner (ca 20 pers). Vi båda gillar att vara utomhus så varför inte, även om det är kallt och mörkt liksom?! Tänker mig att vi bjuder på något varmt att dricka där ute efter själva vigseln, kanske grillar korv till och med.
Vi har också letat festlokal länge också men jag har hela tiden tyckt att det känts fel. Jag gillar inte att stå i centrum och jag ser mer fram emot att vara gift, inte så mycket själva festen. Så nu tror jag det lutar åt att vi kommer ha "festen" hemma hos oss, med mingelbuffé som vi fixar själva och en massa bubbel. Jag vill ha det avlappnat, lättsamt och mysigt.
Som ni hör, planeringen är inte riktigt klar och jag inser att inbjudningarna bör komma ut typ NU! Däremot är i alla fall klännignen inhandlad och brosch-buketten som klarar vintern är nästan färdig :)
Kram på er!