Inlägg från: stensparre |Visa alla inlägg
  • stensparre

Bröllop vintern 2013/2014

Hej, Jag slänger mig in i tråden så här i "sista" stund! Vi gifter oss iden 14e december i Uppsala och har klart med de stora punkterna på listan. Vi ska ha bröllopsmiddag och fest på ett hotell i stan så vi behöver inte tänka på mat/dryck, servering och bar på festen, det sköter arrangören om. Skönt! Nu börjar jag istället grotta ner mig i detaljer och börjar känna mig lite småstressad. Hur gör ni med gästbok/bröllopsbok? Förtryckt, tom eller en egen variant? Och är det någon som har tips på var man kan hitta svart och vitrandigt papper eller kartong? Tänkte göra bordsplaceringen med hjälp av tags som jag tänkte köpa på Panduro. Vill dock hotta till dem lite genom att göra en yttre ram av randigt papper. Bubblar av frågor, men tror att jag börjar här denna gång och hoppas att någon av kan bidra med tips! :)

• stensparre

Tack Eliin! :) Kollade faktiskt Panduro idag, men de hade inte randigt papper i svart/vitt. Jag ska kolla upp länkarna du la upp! Stort tack! Här kommer ett litet tips till er som ännu inte köpt era ringar och som inte har något emot att använda "begagnade" stenar. Pantbankerna runt om i Sverige har en auktioner/butik på nätet där man kan köpa både begagnade smycken, men också lösa stenar/diamanter. Kan dock inte säga om det är de billigaste stenarna man kan hitta, men jag tycker att det är ett bra sätt att återanvända både gamla smycken och ädelstenar! :) Är det ngn som tänker ha ett photo boot med lite rolig rekvisita information av glasögon, mustascher, osv? Vi planerar att ha det med en kamera/fotoskrivare så gästerna kan sätta in sina foton direkt i gästboken. Funderar dock lite på hur man ska få till det utan att det blir en flopp - behöver det "bemannas" av ngn särskilt ansvarig, som både ser till ATT gästerna fotar sig och också hjälper dem med tekniken? Mycket småsaker i huvudet nu att försöka få kontroll över. :)

• stensparre

MH2014 - Funderade också på det! Finns ju jättefina varianter på det på Etsy. Får fundera ett varv till på hur vi ska göra. :) Beställde favor boxes hos lightinthebox i slutet på förra veckan, och de levererades redan igår. Billigt och snabbt måste jag säga. Får se hur "enkla" de är att montera ihop också, med tanke på att det inte medföljde någon beskrivning... Någon annan som beställt från dem? Har börjat fundera på blomsterarrangemang på borden. Tänker mig att bara ha brudslöja i täta kransar som jag kan ställa blockljus i. Tror ni det blir bra eller lite för tråkigt? Funderar på att pynta borden med julgranskulor i svart, vitt och silver också, och tänker att det kan bli lite mycket med stora blomsterarrangemang.

• stensparre

Idag har jag varit och provat klänningen som är inlämnad för lite ändringar hos en skräddare. Bara fem veckor kvar till bröllopet nu, och idag var första gången det kändes "på riktigt". Kände mig så fin i klänningen! :) Har fortfarande två huvudbrys kvar att lösa. Transport från kyrkan till bröllopsfesten. De flesta veteranbilar som man kan "hyra" under sommarhalvåret står ju i garage under vinterhalvåret! Och så psalmerna i kyrkan. Har läst och googlat men hittar INGEN som jag känner för. Vilka har ni valt?

• stensparre
    izredam skrev 2013-11-05 21:59:16 följande:
    Vi har också problem med transport. Just nu verkar enda alternativet vara limo, och det är vi inte så sugna på. (i närmaste familjen så har vi i alla fall 3 sport/muskelbilar som vi hade kunnat välja mellan under sommarhalvåret..) Vi klurar vidare. Tänkte bolla lite med familjen nästa gång vi är där...

Psalmer sitter vi och tittar på just nu och det lutar åt se jag vill bära ditt budskap herre och må din väg gå dig till mötes. Jag är dock osäker på om ens någon av dem egentligen är psalmer och om de är okej på bröllop. Men annars löser det sig. Nu tändas tusen juleljus är ju också fin Flört
    Vi vill verkligen inte heller ha limo. Dessutom ligger kyrkan upp för en pyttliten snäv och trång grusväg med en väldigt liten vändplan. Vore ju fantastiskt om den körde upp för att hämta oss, men inte kunde komma ner...dessutom tycker jag det är hutlöst dyrt med transporten. Jag lägger hellre dem pengarna på något annat! Vi får leta vidare även vi.Obestämd

"Nu tändas tusen julejus" är ju jättefin. Den ska jag helt klart föreslå för sambon. Har försökt med Betlehems stjärna (dvs Gläns över sjö och strand) samt När det lider mot jul (det strålar en stjärna), men har inte riktigt fått gehör för dem än. Tycker att de passar perfekt eftersom vi gifter oss den 14/12! Vill hellre att psalmerna är stämningsfulla och välkända än att de är okända och "ska" sjungas på bröllop. Alla vet ju varför de är där med oss. Hjärta
  • stensparre

Grattis Bella84! Vilken glad överraskning! Idag har jag fått hem mina pärlörhängen som jag beställde via frogpearl.se Supernöjd! Börjar äntligen få ihop alla smådetaljer nu! Dagarna rinner iväg och innan man vet ordet av så är man där! Har gett upp att hitta bil nu! Vi tar svärfars bil och drar iväg en vända på egen hand efter vigseln. Då sparar vi in 3000kr i budgeten också! Prima ballerina! :D

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014