PoS skrev 2013-07-15 22:10:22 följande:
bettansss, haha, vad roligt! Jag hade precis samma tanke i natt och låg och filade på talet till min man. Hehe, det lät strålande bra där under vargtimmen men kanske inte riktigt lika bra i dagsljus...
Haha, ja, det är många problem man tror att man lyckas lösa på natten och så känns det inte alls lika bra på morgonen. :) Dessutom kommer jag säkert ångra mig 100 gånger fram till den stora dagen nu när jag börjat skriva på det så tidigt.
Angående inbjudningar tar vi det rätt lugnt. Vi (läs: jag) kom på tidigare i somras att det nog var bra att skicka ut Save the Date-kort. Vi har varit rätt hemliga med detaljer kring när och hur bröllopet ska vara men många som jag vill bjuda brukar åka på skidsemester under vintern och jag ville inte riskera att de bokade en resa utan att veta om datumet så jag beställde färdigtryckta kort på internet och skickade ut i början av juli.
Själva inbjudningarna tänkte jag att vi gör själva och skickar ut typ i oktober-november med OSA typ runt 15-20 januari nånstans. Vilket OSA-datum man ska sätta beror väl mycket på vad det är man tänker sig att man behöver fixa baserat på vilka som kommer. Om det är mycket att bestämma och fixa med mat, placering osv kanske man vill ha lite längre tid på sig. Kan tänka mig att det är en del cateringfirmor som vill veta antal gäster ett tag i förväg och då måste man ju anpassa datumet efter det också...