• Gtsy

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!

Jag och min sambo ska gifta oss 15.03.2014.
    Vi förlovade oss 11.11.11 efter att ha varit ett par i 1 år och 7 månader. Vi hade då precis köpt hus och gård tillsammans och kände att det skulle vara trevligt att vara förlovade. Men inget frieri ägde rum och vi kom överens att vi skulle ta det där med bröllop när vi var redo. Nu på vår 2 åriga förlovningsdag friade han och jag svarade såklart JA!

Det blir en borgerlig vigsel, förhoppningsvis ute (Här: www.bomarsund.ax), men vi dåligt väder har vi en back-up inomhus i närheten. Vi har beställt nysnö, sol eller åtminstonde klart väder och ca -5 grader, haha.

Festen blir sedan på en jättefin lokal som ligegr ett stenkast ifrån där vi bor. Där ska vi duka fint och inreda och belysa salen med tema "winter wonderland", med snö, vitsprajade belysta träd, stjärnhimmel och så.

Färgtemat är ivory/champange, snöglitter och ljusguld.

92 gäster är nu inbjudna men räknar med lite bortfall.

Det jag har klart är:
    Klänning (men den ska få ärmar och underkjolen ska justeras lite, görs med mors hjälp)
    Matchande slips och näsduk
    Manchetter och slipsnål (ska herrn få i julklapp :) )
    3 par skor är påväg, ett par ute, ett par med klack och ett par ballerina (alla för 1000kr! Det ni!)
    Inbjudningarna blev helt klara idag men första lasten gick iväg igår, resten i morgon eller ska levereras personligen.
    Lokalen är bokad
    Back-up lokalen för vigseln bokad
    Hindersprövning, anmälan om efternamnsändring och vigselförättare bokad!

När jag hade inbjudningarna klara idag pysslade jag på med framsida till programmet samt placeringskort. Vad tror ni?
    Programmet, ska jag ta bort efternamnet? Ska det vara fågeln på baksidan av placeringskortet eller ska jag trycka hjärtan istället? Eller fågeln istället på programmet?
    Det kanske inte syns så bra men brudparen på inbjudan och namnet på placeringskortet (snodde från inbjudan bara för att testa) Är tryckta på ett pärlemorskimmrande papper.

• Gtsy

Och jo. Ska ha en bukett med siliconrosor och brocher samt dessa jättefina dekorationer med guld/pärlor och bling :) Allt beställdes idag!

• Gtsy

Izredam

Stort grattis!
    Vilken pärs! Ska absolut se till att ha direktnummer till vigselförättaren, haha.

Lindlund

Vilken otroligt vacker klänning! Blir jättefint med det röda bandet! Var har du hittat den underbara capen?

Buketten är ljuvlig! Ser så fram emot att få hem sakerna till min så jag kan binda ihop den!

Vilken "avacerad" vikning! Hur många gäster blir det?

• Gtsy
    MH2014 skrev 2013-12-22 08:46:18 följande:
    Välkommen Gtsy!! :) ser ut som om ni kommit en bra bit på väg!!

Tack!

Jo, en bit i alla fall. Nu blir det småfix över jul och nyår men sen drar det nog igång ordentligt! Ska göra ganska mycket själva. Pynt till festsalen och dukningen, buketter och blommor och så. Men det ska bli roligt!

• Gtsy

Gjorde en ny variant på Programbladen.

Bättre eller sämre?

• Gtsy
    MH2014 skrev 2013-12-23 13:36:09 följande:
    50 dagar kvar här :))
    har bokat tid för. Färg hos frisören, bokat fransförlängning och naglar.
    och NEJ jag har inte bestämt klänning än :/

Oj! Vad pirrigt! Börjar kanske bli dags att bestämma sig för klänning, haha ;) Visst hade du flera hemma redan?

• Gtsy
    Lindlund skrev 2013-12-23 09:12:28 följande:
    Tack Gtsy! :) Capen har jag köpt på Etsy skickar med länk till den! :)

www.etsy.com/se-en/transaction/137346639?ref=...

Det var så härligt att få sitta med buketten och faktiskt binda den själv. På något sätt känns det så härligt att få vara den som gjort det mesta själv! Servetterna var inte så himla svåra att vika, men det blir fint och meningen är att besticken ska ligga i fickan som blivit. Bild på dukningen kommer så fort vi gjort den. :)

Jag tycker att din sista bild på programmet är bra Gtsy. Sedan tycker jag att ni ska ha fågeln på placeringskorten. :) Tycker också att ni ska efternamnet med.
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

Å, tack! Älskar mantlar men velar lite med hur jag ska göra. Funderar annars på en pälsbolero med lång ärm. Vill vara varm men inte dölja för mycket av klänningen heller... Å andra sidan om man har mantel så blir det ju 2 Wow så att säga. Först vid vigseln med vacker mantel och sedan när man anländer till festen och alla får se klänningen. :)

Ser också fram emot att få binda buketten själv! Även roligt att välja en som (förhoppningsvis) kommer att vara lika fin om 50 år!

• Gtsy
    bettansss skrev 2013-12-23 22:17:12 följande:
    Välkommen Gtsy! Om du letar bolero köpte jag en på eBay som passade jättebra tillsammans med min klänning. Provade klänningen i fredags när den var klar med rätt skor och allt men bild glömde jag förstås att ta. Här är länk till boleron i alla fall: item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=330.... God jul på er!
    Haha. Precis den har jag tittat på! Hur var den i färgen? Min klänning är ivory så jag vill absolut inte att den är för vit... Vilken storlek tog du? Funderar om jag ska ta L, eller till och med XL (Brukar ha S/M, haha) mest för att få ärmarna att räcka, är smal men lång :)
  • Gtsy
    bettansss skrev 2013-12-26 10:21:56 följande:
    Kommer inte ihåg vilken storlek jag tog, jag är liten på både längden och bredden så tog en liten storlek antar jag men den sitter bra. Tyckte färgen funkade bra också, det fanns att välja på vit och ivory och jag tog en ivory, vill inte heller ha för vit men den var fin.

Ok. Är den fin i "pälsen" så att säga?
    Funderar annars på denna också:
  • Gtsy

bettansss skrev 2013-12-29 19:54:05 följande:
    Ja, jag tycker det. Kan se om jag kan ta nån bild ikväll eller imorgon så kan du få se.

Tittar på tygbuketter på Etsy nu. Är det nån som har koll på vad frakt och tull kan gå på (jag ska beställa från en amerikansk säljare)? När jag köpte den där pälsen på ebay betalade jag typ ingenting i frakt men det var från Kina, känns som det skulle kunna kosta lite mer från USA.  

Å, jättegärna.
    Insåg just att kinesiska nyåret börjar närma sig (31/1) så man måste ju beställa i god tid om man ska ha saker från kina nu...

Jag fick hem mina rosor häromdagen! De är ljuvliga! Så nu ska jag titta på lite videos hur jag ska binda och sen måste jag bara vänta på dekorationerna :)

Vad tycker ni? Boll elelr hjärtformad? Har bara ivoryfärgade rosor med dekorationer och ev några brocher.

Håller också på att titta på tiara, mycket svårt! Det finns så mycket fint!
    Den här funderar jag på nu :)

• Gtsy

Lindlund skrev 2014-01-06 09:10:44 följande:
    Jag blev fru L i helgen! :D Vilken känsla! Allt kändes så bra och rätt men jag ska säga att jag inte har en aning om vad som hände i kyrkan, allt bara flög iväg. Vi stod och väntade bakom dörrarna på att få gå in i kyrkan och helt plötsligt var vi på väg ut igen?! Men ringarna satt där och vigselbevisen fick vi! :)

Jag sjöng ju i kyrkan och fick väldigt mycket beröm för det efteråt. Ingen visste om det innan och det blev succés hos maken! :) 

Ooo! Grattis! <3

Och att du sjöng i kyrkan! Wow. Jag som funderar på om jag ens klarar av att hålla ett kort tal på kvällen :P

• Gtsy

Å vad fina ni är!

Grattis!

Bella84 skrev 2014-01-14 10:56:22 följande:
    Har fått bilderna från fotografen och tänkte dela med mig :D

• Gtsy

Här kommer 2 bilder på min klänning! <3

Den övre visar hur vi tänkte lägga till ärmar. De är nu ditsydda och ska bara justeras en aning. Upphängningen för släpet är uttänkt men inte klar, hela släpet kommer att komma upp under så att den sedan blir jämnlång till dansen.

Vi höll på i 6 timmar i lördags! Fy farao vad tid det tar att fundera och finurla. För att inte tala om vilken tid det tar att snöra på mig klänningen! Haha.

Överanalyserade såklart tillslut, trött som jag blev så sen hade jag ångest hela söndagen och måndagen så jag blev tvungen att ringa över en kompis igår kväll så fick hon snöra den på mig och titta i lugn och ro. Och visst satt den ju bra! Bara bröllopsnerver som spökar! *blääää*

Men nu känner jag mig lugn igen och i helgen bär det av till stora bröllopsmässan i sthlm tillsammans med min tärna!
    Ska bli otroligt roligt och jag har en del saker som jag hoppas kunna inhandla på plats!
    Bland annat; ballonger, bok/album, skor (mitt 5:e par i ordningen, dock är ett par återsända och ett par fick syrran ist), kanske lite annat smått och så hoppas jag på att det är någon som gör graverade glas!

Från ebay är det beställt och påväg hem; pälsbolero, tiara/diadem, pälsbenvärmare till uteskorna, hjärtformade kinesiska lyktor(såna man tänder eld på och släpper iväg).
    Stjärnhimlen har kommit hem och det kommer bli super!

Vi har bestämt låtar också! Thousand years - christina perri som inmarch, Du är allt -Sonja alden som efter vigseln/utmarch och Everything - M Buble som första dans, testade lite i söndags och det kommer bli super!
    Supernöjd! Kommer grina som en idiot, hahahhaa!

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014