Bröllop vintern 2013/2014
Hej!
Jag och min sambo ska gifta oss 15.03.2014.
Vi förlovade oss 11.11.11 efter att ha varit ett par i 1 år och 7 månader. Vi hade då precis köpt hus och gård tillsammans och kände att det skulle vara trevligt att vara förlovade. Men inget frieri ägde rum och vi kom överens att vi skulle ta det där med bröllop när vi var redo. Nu på vår 2 åriga förlovningsdag friade han och jag svarade såklart JA!
Det blir en borgerlig vigsel, förhoppningsvis ute (Här: www.bomarsund.ax), men vi dåligt väder har vi en back-up inomhus i närheten. Vi har beställt nysnö, sol eller åtminstonde klart väder och ca -5 grader, haha.
Festen blir sedan på en jättefin lokal som ligegr ett stenkast ifrån där vi bor. Där ska vi duka fint och inreda och belysa salen med tema "winter wonderland", med snö, vitsprajade belysta träd, stjärnhimmel och så.
Färgtemat är ivory/champange, snöglitter och ljusguld.
92 gäster är nu inbjudna men räknar med lite bortfall.
Det jag har klart är:
Klänning (men den ska få ärmar och underkjolen ska justeras lite, görs med mors hjälp)
Matchande slips och näsduk
Manchetter och slipsnål (ska herrn få i julklapp :) )
3 par skor är påväg, ett par ute, ett par med klack och ett par ballerina (alla för 1000kr! Det ni!)
Inbjudningarna blev helt klara idag men första lasten gick iväg igår, resten i morgon eller ska levereras personligen.
Lokalen är bokad
Back-up lokalen för vigseln bokad
Hindersprövning, anmälan om efternamnsändring och vigselförättare bokad!
När jag hade inbjudningarna klara idag pysslade jag på med framsida till programmet samt placeringskort. Vad tror ni?
Programmet, ska jag ta bort efternamnet? Ska det vara fågeln på baksidan av placeringskortet eller ska jag trycka hjärtan istället? Eller fågeln istället på programmet?
Det kanske inte syns så bra men brudparen på inbjudan och namnet på placeringskortet (snodde från inbjudan bara för att testa) Är tryckta på ett pärlemorskimmrande papper.