Inlägg från: Moonlight83 |Visa alla inlägg
  • Moonlight83

Bröllop vintern 2013/2014

Hej.Hoppas att det är ok att ja hoppas in  såhär sent efter alla andra.Har försökt läsa i kapp lite,kul att se bilder från era vinterbröllop.Vi gifter oss på Alla hjärtansdag,vilket bestämdes på nyårsafton så blev bara 6 veckor att planera.Dock kommer vi ha det enkelt med endast närmaste familjen ,blir 14 personer.Kommer gifta oss i Gamla Linköping med en präst på von lingens gård.Är drop in den dagen men jag har pratat med dem och kommer få en tid bokad då vi har min gamla farmor och farfar med oss.
    Vi har pratat om giftemål de senaste 5 åren men annat har kommit i vägen,barn och hus osv men vi har båda varit överens om att vi vill hålla det enkelt.Så detta känns helt perfekt för oss.Kul att det är fler Linköpingsbor här :) 

• Moonlight83
    colivi skrev 2014-01-17 19:52:14 följande:
    Märkte nu när jag läst lite att ni alla har beskrivit lite mer. Vi kommer gifta oss på Bjertorp Slott utanför Vara. Jätte mysigt slott. Kommer endast ha våra föräldrar med oss där och bjuda in vännerna och övrig släkt till en fest i sommar
    Vad kul med någon mer som gifter sig på Alla hjärtas dag.Visst är det drop in bröllop i Bjertorp slott den dagen?
  • Moonlight83
    PoS skrev 2014-01-17 21:04:49 följande:
    MH2014 --> 14,5 cm :-O wow! Den här tvåbarnsmorsan har aldrig gått i så höga haha. Det är ju typ Perelli-klass på det. Själv håller jag på att öva mig att gå i 7cm och det går sådär haha. Nåja, du klarar det nog ska du se med lite övning.
    Har med bara 7 cm höga klackar,det räcker för att jag ska ha svårt att gå i dem ;)

• Moonlight83

12 dagar kvar här.Börjar bli nervöst,väntar hem ringarna inom kort men annars har allt kommit i tid trots att beställt mycket från ebay med kort varsel.(bestämmdes den 31/12 att vi skulle gifta oss på alla hjrätans dag efter 12 år tillsammans).

Ska boka frans och bryn färgning nu i veckan och ringa och dubbelkola med floristen.Kan inte bestämma mig för om jag ska baka de två tårtorna själv eller inte men det lutar åt det i dagsläget.

Hittade en fin hjärtformad tårtställning från england med speglar och plats för 3 tårtor.250kr.Tänkte sälja den efteråt.

Sedan ska jag ringa och bestämma lite mer med fotografen samt fixa klippning till sambon och dottern.

Ska även be min mamma ta bort axelbanden på klänningen då de inte känns helt jag.

• Moonlight83
    marolo skrev 2014-02-02 21:55:09 följande:
    Skönt att du har det mesta fixat, vilken fotograf blev det för er? hur blev klänningen har du någon bild? :)
    Var en tjej jag fick tips om i inbox som låg bra till prismässigt. Har nu bestämt mig för att köpa tårtorna med men dekorera dem själv.Så håller på att kolla upp 4 bagare i stan samt där mina färldrar bor.
  • Moonlight83

Ja det börjar dra i hop sig nu,bara 2½ dagar kvar. I söndags blev sambon sjuk med feber och förkylning.Han som aldrig är sjuk,inte haft en sjukdag på 10 års tid.Men förhoppningsvis är han feberfri till på fredag.Mest rädd för att jag och dottern ska bli sjuka då det går magsjuka på dagis. Men det är bra nervöst nu.

• Moonlight83

Nu har det gått 2 veckor sedan bröllopet och i dag bokade vi bröllopsresan till i sommar.Gifte oss på alla hjärtans dag i gamla Linköping.Dagen var precis så underbar som jag ville att den skulle bli trots att allt inte blev som vi tänkt oss.Hamnade nämligen på tv, i tidingen och på olika hemsidor då de ville filma och ta kort på det första paret som gifte sig kyrkligt på drop in bröllopen i gamla Linköping.Så samma kväll direkt efter att vi ätit middag med våra  familjer fick vi slå på tv:n och titta på oss själva på svt östnytt och tv4öst ;) Kändes inte ens som drop in bröllop då vi fick en bestämd tid 1 vecka innan och hade 12 gäster med oss och själva cermonin tog knappt 15min.Precis så enkelt som vi ville ha det.

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014