Inlägg från: Nettan69 |Visa alla inlägg
  • Nettan69

Bröllop vintern 2013/2014

MH2014 skrev 2013-09-01 16:59:14 följande:
    Lindlund - låter som om ni ligger väldigt bra till!!
    musik under kvällen? Hinderprövning? Rekvisita till fotografering?

vi har ju som skrivit förut börjat att packa ner sakerna i förvaring,,hjälp vad lådor det blir!?! Vad kommer allt ifrån? :)) Och ändå har vi lite kvar att köpa,,framförallt har vi kvar att dekorera alla stora saker vi inte kan ha inomhus, men gör nog det senare i höst och förvarar i förrådet. Känner att vi ligger bra till med. Har inte bokat allt som borde men känner ingen panik över det utan tar det lite pöompö under hösten/vintern. Känner att deadline för allt är till jul så vi kan pusta i januari sen.. Får se om det hålls! Ev så köper vi all belysning efter jul på julrean, känns liksom smartare då vi inte har användning för det efter vigseln ;)
    Ikeas julrea börjar ju före jul så där kan du nog fynda lite belysning Skrattande
  • Nettan69
    20140222 skrev 2013-09-02 16:17:54 följande:
    Tack Nettan 69.Hjärta Men VAR skall jag börja!? GråterVisst skriver jag en del här. Men det är SKILLNAD på att skriva och verkligen PLANERA. Vad skall jag göra?!Gråter Hur kontaktar man skatteverket om att man vill gifta sig? Byta namn? Det är ju inte bara till att gifta sig liksom. Allt verkar vara så juridiskt krångligt.Gråter
    Har du sett att det finns en planeringsplan på "din sida"? Där kan du gå in och kryssa för vad som ska göras och du får även veta hur lång tid i förväg du behöver göra det. Eftersom ni ska gifta er i februari så behöver ni skicka efter hindersprövning från skatteverket innan dess. Man kan göra det 3 månader innan. Ibland så kan er präst (om ni ska gifta er i kyrkan) hjälpa er med allt. 

Hoppas du får din inspiration tillbaka - Lycka till med allt.  
  • Nettan69

Vi köpte våra förlovningsringar hos MSG och är supernöjda, nu har jag köpt en vigselring hos Edblads och kontaktade då MSG om de kunde hjälpa oss med gravyren. JA, det kunde de! Den ring vi köpt hos dem graverar de gratis och min nya ring vill de ha 100 kr för!!!! 

Jag är så glad! för den första gravyren är så fin, gjord med laser för att det är ju stålringar.

Sen har jag fått tag på en tjej som heter Mia som ska komma till mitt bröllop och fixa smink och hår på plats, för det tar hon 1500kr + att jag ska göra en provsminkning och provmakeup. Galet bra pris!

Sen har vi bokat restaurang och kommer få vara helt själva nere i ett källarvalv som de använder till privata fester. SÅ härligt när allting löser sig.

Jag hade ju köpt en klänning på sommarean, superfin, men jag trånade lite efter en annan klänning och så kom den upp på TRADERA på auktion från affären som säljer den.... WOW, jag la ett bud på 250kr och VANN!

Inbjudningskorten är ute, hindersprövning och namnbytesblanketter beställda, mannens kläder så gott som klara (saknar bara en flyga och ca -10kg...) HAHAHAHA

Åh vad jag längtar till o få bli fru igen!
    Kram  

• Nettan69
    Jennan skrev 2013-09-15 20:10:12 följande:
    Jag och min sambo gifter oss den 8/2-14. Kyrklig vigsel klockan 16 med middag och festligheter därefter Efter åtta år tillsammans och tre år som förlovade så länns detta så otroligt rätt. Beslutet om att gifta oss togs för ca en månad sedan och vi är nu i full gång med planeringen. Vi är båda väldigt inne på att vi vill att det ska bli en riktigt härlig fest med våra nära och kära. Vi har ca 70 gäster på inbjudningslistan. Vi har i veckorna hunnit boka kyrka med vigselförrättare, lokal till festen, gjort inbjudningar, köpt min klänning och skor, min blivandes kostym, väst, kravat mm. Varit hos floristen och bestämmt blommor. Köpt vigselring samt en himla massa ljusstakar och värmeljushållare. Vi har även bokat en DJ som ska fixa med härlig musik till kvällen.Vi är snart klara med maten. Vi ska ha buffémiddag där det först kommer serveras en förrättsbuffé (som vi gör själva) samt en varmrättsbuffé som vi kommer att beställa från catering. Sedan blir det tårta m kaffe o avecc. Men känner mig halvstressad då vi "endast" har sex månader på oss och många verkar hålla på att planera i över ett år. Är det något jag har totalmissat som måste göras nu? och något som är lätt att missa i planeringen som jag borde tånka på.
    Här på BT finns ju en liten check lista så man inte glömmer något Tungan ute. Men tänk på hindersprövningen och blanketten för att byta efternamn efter vigseln (om du ska det). Den kan man skicka in samtidigt som hindersprövningen. Gravyren i ringarna måste man tänka på så den hinner bli klar, och om man vill putsa upp förlovningsringarna innan (ni har ju haft dem i 3 år..) Bröllopsvärd? Toastmaster/madame? Kläder till tärnor och annat brudfölje? 

Kram och lycka till!  
  • Nettan69

Ja, glöm inte smink och hår..... Drömmer

• Nettan69

ÅH nu är det bara 44 dagar kvar till vi gifter oss den 11/12-13 Tungan ute
    Igår fick jag ett mail om att jag vunnit en fotografering - blev så himla glad då vi har haft jätteproblem med just fotograf. 
    Har provbakat cakepops för jag hade tänkt att vi skulle servera det efter vigseln, eftersom vi gifter oss på min förskola där jag jobbar.  
    Ringarna ska vi snart skicka in för ny gravering och upputsning.
    Prästen har vi haft ett samtal med och ska ha ett till lite närmare vigseln. Vi har valt in och utgångsmusik.
    Klänningen ska bara sys upp lite - tid bestämd.
    Restaurangen bokad.

Ja det mesta är klart! Min m2b ska ha väst och fluga till en grön skjorta - vårt tema är vitt/grönt då vi är Hammarbyare båda två Drömmer .

Känns så roligt - snart är jag fru F.

• Nettan69

Ibland känner jag samma sak som du MH2014. Allt detta tjafs som tyvärr uppstår (läs svärföräldrar...)
    Min m2b och jag har varit gifta förut båda två, jag en gång och han 2 ggr. Båda har gjort stort med kyrka och allt. Han har även gjort rådhus + rymt iväg på semester och skickat vykort att de gift sig.

Så det här vi gör är väl ett mellanting, men ibland känner jag bara att jag vill gifta mig och så är det bra sen.

KRAM till oss alla. Det kommer bli så bra!

• Nettan69

Hihi! Jag och min m2b är veckans par Tungan ute

• Nettan69

Grattis Bella84! 

Nä det är inte många dagar kvar för mig heller... 28 närmare bestämt.

Har ångest ang min makeup. Kan jag göra det själv? Spara in pengarna... Nä men det blev ju så fint... GAHHHHHHH............

Nä det blir nog bra till slut. Känner av stress, bröllopsnerver och annat, Min stvyfar gick bort så det är begravning nu på fredag.

Vi har valt att ha en Svenhippa hemma hos oss så folk bara får umgås helgen innan bröllopet.

Ja usch - det är mycket nu.

• Nettan69

Vi har bjudit in alla som är bjudna till bröllopet på en Svenhippa helgen innan vigseln. Mest för att de ska få träffas en gång innan, för några känner inte varandra. Det blir lite mingel - plockmat och så glögg förstås eftersom det är 2:a advent. Lite julbordsmingel - fast utan skinkan och sillen Tungan ute.

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014