Inlägg från: Bella84 |Visa alla inlägg
  • Bella84

Bröllop vintern 2013/2014

MH2014 skrev 2013-10-14 11:57:13 följande:
    Va in till min frisör/ MUA tillika nära vän idag och spikade tider inför stora dagen :)
    Åh spännande!

Vad ska du ha för frisyr?

Jag har precis beställt hem lite dekoration. Har letat efter vita små pappersbollar men har bara hittat pom poms tills nu. Fann 6-pack på lagerhouse :D  Så glad!
  • Bella84
    MH2014 skrev 2013-10-14 19:08:40 följande:
    Bella84 - jag vet inte än!! Har tänkt att jag skulle ha en uppsättning, då det inte är ofta man har det, läs jag. Men nu lutar det åt utsläppt "strandrufs" som jag älskar.. Nån form utav accessoar oxå. Om du skrollar fram lite i tråden så har jag lagt upp förslag - du får gärna ge synpunkter :)
    Jag älskar hårsmycken. Gärna stora och "lite galna". Hade själv planer på att ha nåt stort i håret. Men eftersom min klänning är all in funderar jag på att skita i det.
    Jag gillar den stora blomman. Superfint!!!!
  • Bella84
    MH2014 skrev 2013-10-14 20:11:34 följande:
    Bella84 - jag gillar accessoarer, ju galnare ju bättre, typ :)
    har du visat din klänning???
    Ja men sån är jag också. Finns inget mellan. Allt eller inget typ ;)
    Tycker lätt du borde ha det!  Laddar upp en bild på min klänning. Vill bara poängtera att jag ej ser ut som modellen nedan..hehe. Är "något" bredare. (efter tio år som sambo;)  Ska även ha en tyllbolero till : )  Klänningen är från JenJenhouse om de inte framgår.

• Bella84
    MH2014 skrev 2013-10-14 20:53:59 följande:
    Det framgick inte så bra att du poängterade ;)
    passar ihop med skorna :)

ja vigör se vad det blir tillslut... Tror iaf jag ska välja svart som accentfärg! Svarta statement skor, svart statement halsband lutar det åt nu. Och så beach-håret ala Lana del Rey, tror jag. Men vågar inte rista nå i sten förrän jag börjat köpa accessoarerna :) Jag är ju svag för armring och sådant där armband med ring ihop!! Men den klänningen det tillslut blev, vilken var helt otippad!, ruckade min vision lite så är liksom lite "fast i ingenting"
    Hehehe, ellerhur ;)

Jag kommer även ha en brudbukett av blå hortensior.

Samma här. Jag tänkte ha en enkel, kort klänning. Inga volanger eller krimskrams... Såg din klänning lite längre bak i tråden. Den är verkligen fantastisk.

Jag börjar få lite smått panik över vårt bröllop nu.... Allt tar sådan tid. Inte klokt man ska behöva jobba heltid samtidigt. Borde funnits någon form av bröllopspenning som man kunnat ta ut......... ;)
  • Bella84
    MH2014 skrev 2013-10-14 21:07:47 följande:
    Tack!! Ja, jag gillade den på i affären, (tänkte inte ens prova den först) men tvekar lite iaf. Men har tänkt som så att min drömklänning kommer jag aldrig få, den oberoende ekonomin finns inte, haha, så jag är nöjd med den jag kommer ha.
    ja tid tar det! går inte annat än att hålla med!! Är mest frustrerad omalt som måste göras dagarna innan och på stora dagen! Vi har ju två små barn med som ska involveras och fixas till :) så nör nyårskläderna börjar dimpa ner i butik så blir det shopping med dem så de får välja,,eller storasyster får välja till dem båda.
    Ja, jag känner att på själva bröllopsdagen vill jag bara kunna njuta.
    Kommer ni ha stort bröllop? Står kanske tidigare i tråden...
    Kommer era barn vara med? Hur gamla är dem?
    Vi har en son som är tre år. Han kommer vara med under vigseln men ej på festen då vi valt att ha en barnfri fest. Men fy vilken ångest vi har över det. Jag vet att han inte kommer ha kul under festen, och jag vet att jag definitivt inte kommer kunna tänka på mig själv eller vårt bröllop när han är där. Även om t.ex. farmor, mormor eller liknande finns till hands. Det är bara sån jag är. Så vi ska fråga hans bästa vän/dagiskompis om han får vara där. Så hämtar farmor honom på vägen från festen. Men usch vad jag tycker det känns jobbigt och veligt. Likaså min m2b.
  • Bella84

Okej, jag gick in och läste din pres nu. haha då vet jag. Låter som ett supermysigt bröllop :D

• Bella84
    MH2014 skrev 2013-10-14 21:51:28 följande:
    Vi har ju ett litet annorlunda upplägg då vi har mingelvigsel mer än bröllop. Våra barn kommer vara med nästan 4 år då och 1 1/2år, men sedan har vi önskat barnfritt då vi vigs i ett museihus som inte lämpar sig för barn, med kaminer och dyl. Sedan har vi som sagt "bara" mingel ;) Vi ville inte ha fest utan en lugnare fin kväll med våra närmaste och barn, ca 40gäster, fler vänner än släkt!

förstår era funderingar!,,men ärligt tror jag att så unga barn har det roligare någon annanstans. Tyvärr får dem ju kanske inte den uppmärksamheten som de gärna kräver :) Nu blir jag säkert påhoppad, men jag tycker ni är kanon föräldrar som inte har barn ihop med alkohol (tar föregivet att ni kommer servera det!) Och med det menar jag inte att man är dålig förälder om man har barn med på bröllop med alkohol men fokusen kanske inte ligger till barnens bästa när vuxna börjar fumla runt senare även fast barnen är med nyktra personer så greppar de personlighetsföröndringar bättre än man tror!, men det är bara så jag tycker :) Sen kan väl föräldrar få vara "vuxna" en speciell dag och inte behöva vara just mamma eller pappa på plats :)
    Jo jag förstod det när jag läste din pres.

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Jag tycker inte att barn hör hemma på fest. Och jag vet ju att han kommer få det både bättre och roligare hos sin kompis som vi för övrigt varit och lekt hos flera gånger.
    Men ja, de är väl det dära mammahjärtat. =)
    Och alla andra dagar sedan han föddes har handlat om honom, även om denna dagen delvis handlar om honom. Men på kvällen så vill jag ändå bara kunna slappna av och njuta av kvällen tillsammans med min sambo och dansa halva natten långt ;)
  • Bella84

Åh jag älskar boeuf bourguignon vilken dröm att få ha det på sitt bröllop. För oss blir det buffé, men sålänge det finns fetaost så är jag glad ;);) Det här med lekar som skrivits innan. Jag är en person som älskar lekar och har varit både toastmadame & lekledare på flera bröllop och stora fester och lekar har alltid varit ett uppskattat ögonblick. Superviktigt att lekar à anpassas både efter gäster och brudpar. Det finns ju även lekar som inte är lekar på det sättet. Bröllopsbingo i festhäftet är ju en sån variant. Då kan man ju själv välja om man deltaga eller ej. Skrivit från telefonen om de nu blev skitrörigt!

• Bella84
    izredam skrev 2013-10-23 18:48:24 följande:
    Vad det gäller ring så ville jag inte ha något stort och jättedyrt som jag behöver vara rädd om, för jag är inte försiktig som person.. Jag behöver en ring som jag kan slå i utan att den går sönder liksom. Tror att min vigselring blir sån trots att den har en sten som inte är helt infälld. Vi får väl se helt enkelt. Den är ju försäkrad i alla fall :P

På tal om något helt annat dock - bröllopsnatten! Hur gör ni? Eftersom vi gifter oss på en liten ort är alternativen för bröllopsnatten rätt få, jag har dock två alternativ kvar (egentligen tre, men det tredje gillar jag egentligen inte).

På första plats ligger hotell Wictoria. hotelwictoria.se - deras superior suite ser riktigt nice ut! Dock funderar jag på hur de menar i prissättningen, det står rum och pris, betyder det totalt eller per person? Totalt antar jag? Annars blir det ju en helt annan situation. 1650kr för en svit

Alternativ två är aqva (www.aqva.se/), vilket sambon inte riktigt gillar då det är precis bredvid hans mammas jobb (inte för att hon ska jobba då, men ändå). De verkar ha bättre frukost men deras svit har enkelsängar - så där blir det ingen svit utan ett vanligt rum. Dock billigare. 1100kr för ett dubbelrum

Tredje alternativet (som jag egentligen inte ens gillar, men som vi inte valt bort helt), vanerport.se/start/ ligger närmast feststället (alla ställen är inom 500m dock så jag vet inte om det är något argument), ligger finast till med sjöutsikt. Men den kommer vi inte se mitt i natten i alla fall. Rummen är inte alls i vår stil heller, därför känns det lite avigt. 1200kr för ett dubbelrum

Vad hade ni valt? Funderar på att lägga lite mer krut här och spara in på transport istället...
    Alltså vi bor inte heller i någon STORstad. Och vad vi har hört av andra människor som är bröllopssviten i stan inte den bästa. Kostar dock 2500kr. Vi hittade ett mysigt litet hotell utanför staden. Med synliga bjälkar i taken, smides dubbelsäng m.m. Inget svit, men så OSS. Kostar 1190 inkl frukost.
  • Bella84

Min ring är ganska enkel. Fem dimanter i rad. Vitt guld. Enkel och lite rockig då den är ganska "grov". Den betyder redan allt för mig. Inte minst för att de fem diamanterna är från min avlidna farmors vigselring. Hon var den finaste människan man kunde tänka sig. Och jag blir varm i hjärtat av att veta att jag kommer bära henne med mig, förhoppnings hela livet ;)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014