Jennan skrev 2013-09-15 20:10:12 följande:
Jag och min sambo gifter oss den 8/2-14. Kyrklig vigsel klockan 16 med middag och festligheter därefter Efter åtta år tillsammans och tre år som förlovade så länns detta så otroligt rätt. Beslutet om att gifta oss togs för ca en månad sedan och vi är nu i full gång med planeringen. Vi är båda väldigt inne på att vi vill att det ska bli en riktigt härlig fest med våra nära och kära. Vi har ca 70 gäster på inbjudningslistan. Vi har i veckorna hunnit boka kyrka med vigselförrättare, lokal till festen, gjort inbjudningar, köpt min klänning och skor, min blivandes kostym, väst, kravat mm. Varit hos floristen och bestämmt blommor. Köpt vigselring samt en himla massa ljusstakar och värmeljushållare. Vi har även bokat en DJ som ska fixa med härlig musik till
kvällen.Vi är snart klara med maten. Vi ska ha buffémiddag där det först kommer serveras en förrättsbuffé (som vi gör själva) samt en varmrättsbuffé som vi kommer att beställa från catering. Sedan blir det tårta m kaffe o avecc. Men känner mig halvstressad då vi "endast" har sex månader på oss och många verkar hålla på att planera i över ett år. Är det något jag har totalmissat som måste göras nu? och något som är lätt att missa i planeringen som jag borde tånka på.
Här på BT finns ju en liten check lista så man inte glömmer något
. Men tänk på hindersprövningen och blanketten för att byta efternamn efter vigseln (om du ska det). Den kan man skicka in samtidigt som hindersprövningen. Gravyren i ringarna måste man tänka på så den hinner bli klar, och om man vill putsa upp förlovningsringarna innan (ni har ju haft dem i 3 år..) Bröllopsvärd? Toastmaster/madame? Kläder till tärnor och annat brudfölje?
Kram och lycka till!