Bröllop vintern 2013/2014
Förtydligande - Hjälp av bröllopsbutiken jag varit i kontakt med att få broscherna fästa för tusenlappen!
Förtydligande - Hjälp av bröllopsbutiken jag varit i kontakt med att få broscherna fästa för tusenlappen!
Nu är jag tillbaka, tror jag (läst ikapp lite)! :)
Har varit fullt upp med jobb och annat! Nu har jag dock hunnit med en veckas semester & även en möhippa för en vän i helgen som var. Nu på fredag åker vi till Sala för deras bröllop i silvergruvan - ska bli såå kul :D
Har kommit lite längre i planeringen själv! Under semesterveckan som var åkte vi till fjälls & kikade på 3 olika lokaler. Två var bra, vi har offert från ena och väntar på den andra. Är dock troligtvis pengarna som kommer tryta om det blir till fjälls, så vi har tänkt om lite & ska kolla upp lite alternativ på hemmaplan & kanske göra något lite mindre istället, då vi har mycket kontakter i stan - så satsar vi på en ordentlig smekmånad istället =)
Klänningen kom, är jättefin men trots måttbeställning så känns den nog inte helt rätt... Får fundera & prova igen, kika på fler alternativ. Helst av allt skulle jag vilja ha en valsklänning sen mina "dansardagar". Otroligt fgin men då är det färgerna som inte är riktigt som jag vill, så isf måste vi tänka om lite i färgvalet.... Valsklänningen är rosa med lite svart spets & chiffong. Färgtema hittils är bara vitt & silver - har lite alternativ till accentfärg..
Inbjudningarna är det dags att sätta fart med igen, satt en stund idag men nu dök solen upp! Vi tänkte skicka inbjudingarna om ca 1 månad - då vi har valt att sätta OSA 30 november. Detta för att få god tid till att beställa wedding favours, ordna festprogrammet innehållande några rader om varje gäst, prata med cateringfirma...
Nu tror jag att jag täckt allt jag missat :)
Gällande doft, vilket jag jobbar med, så har jag iom det en halv stor doftgarderob - det står mellan två - doften jag hade då jag & karln träffades eller en ny-gammal favorit som jag också mest använd vid speciella tillfällen. Den senare är lite lyxigare så tror att det lutar åt den!
Fått skiss på klänningen, kommer bli dösnyggt så ska få den uppsydd nu - 6 papp är det värt även om det är lite knapert nu!
Inbjudningarna är nu helt klara - har skrivit, sigillmärkt & satt på frimärken! De skickas troligtvis i eftermiddag - vilket ger våra gäster precis en månad innan OSA. De närmsta (våra föräldrar & några till som bor nära) tänkte vi åka till under kvällen & ge dom i hand - pirrigt ^^
Åh, grattis Nettan ^^
MH - Låter som att du får göra ett inlägg med en massa skor samlade snart =)
Har fortfarande klänningsdilemma ja, så kom gärna med inputs!
Har denna, som jag beställde i våras.. Ser ju dock inte likadan ut på mig då jag är x antal dm kortare än modellen ;) Den är någorlunda skräddarsydd, blir det denna så måste den dock lämnas in för lite justeringar..
Ååh, vad roligt Lindlund! All lycka till er, hoppas ni får en underbar dag!
Stort stort grattis till er Lindlund - vad tjusiga ni var :)
Min bukett är någonstans i Sverige, hoppas den dyker upp imorgon - märker väl då om det blir någon tilläggskostnad för den!
Vi var och pratade med vår bagare i fredags, det blir en "Cupcake wedding cake"! 24 cupcakes och et 4-5 bitars tårta på toppen! Dekorerat med glittriga ätbara snöflingor - och inte riktigt lika ätbara kottar!
Vi har även varit på möte på lokalen vi ska hålla till i - vi ska dit nu på söndag & hjälpa till att få i ordning dukningen - då de ska ha stängt hela veckan så kunde vi få det ur världen så vi hinner fixa med annat.
Klänningen ska komma i veckan, samt de cupcake wraps vi beställt!
Sen är det dags! Snart bara en vecka kvar!!
Bukettuppdatering Den skickades från Texas 2/1, från Chicago 4/1 och var i tullen i Malmö 8/1. Där slutade all information. Ringde posten idag och paketet var klart i tullen men de hade problem med att skicka ut paketen till terminalen och låg efter. "De ska jobba över ikväll". Har det inte kommit ny uppdatering då man söker försändelsen tills imorgon så kunde jag ringa igen. "Förhoppningsvis" hinner det fram innan helgen! Stressad :)
Hej och supergrattis till alla - vad roligt att se :D
Det var ett tag sedan jag var här, vi fick en liten livsomställning ca 1 vecka innan bröllopet (som var 18 januari) eftersom jag oplanert plussade!
Så samtidigt som sista dagarna med planering, packning och surprisemöhippa man blev ivägdragen på (som dock var huur kul som helst) så hade vi en del att fundera på.
Bröllopsdagen var så perfekt den bara kunnat bli - så mycket bättre än vad vi kunde tänka oss (trots att karln kvaddade bilen lite halvt & bilen jag åkte i under dagen dog batteriet på - ändå hade vi gott om tid på oss). Och det hade unnit komma ordentligt med snö & det var även lite lätt snöfall den dagen :)
Efter bröllopet bodde vi på hotell i 1½ natt, var på spa hela söndagen och natten till måndagen åkte vi till arlanda & flög till Thailand där vi var i 2 veckor! Inte förrän några veckor efter hemkomst hade vi till 100% bestämt oss - vi blir föräldrar i september :)
Här kommer en liten bildbomb - på klänning, bukett & annat skoj =)
Oj vad pyttesmått det blev, men originalbilderna var för stora för att lägga in.. Oh well!