Inlägg från: marolo |Visa alla inlägg
  • marolo

Bröllop vintern 2013/2014

MH2014 skrev 2014-01-20 07:46:13 följande:
    Marolo - grattis :) nu ska du bara hitta den då :S kan ju bli svårt att köpa från butiker, om de inte har nå provexemplar att sälja. Vart tänkte du gå och kolla nånstans?? En pre owned är det av intresse??
    själv får jag inte till mina tankar om hur jag ska. Se ut :(
    här där jag bor i bröllopsbutikerna kan man köpa alla klänningar desutom med ett aning rabaterat pris, så det handlar mest om att hitta en i sin storlek :)
  • marolo
    MH2014 skrev 2014-01-21 20:23:53 följande:
    Bettansss - jo absolut! Men man bet ju aldrig vad man får tillbaka, OM man lyckas. Usch det är bra svårt...det som stör mig är att jag inte kan få min dröm, inte ens min "budgetdröm" då jag är för sent ute :(( har hört mig för till butiker i USA och runt i Sverige, även kollat ebay, ebay uk osv...
    kollat asos.com? hittade två fina klänningar där jag idag :)
  • marolo
    MH2014 skrev 2014-01-21 21:15:51 följande:
    Marolo - Va kul för dig, beställde du? Jag har kollat där under resans gång men vill nog ha "lite mer klänning".
    vilken butik var det som du varit i och provat brudklänningar? Jag har suttit och ringt runt idag, ska fortsätta lite imorgon. Min amerikanska dröm gick i kras :((
    vad tråkig :(
    Ja min dröm har alltid varit en "cupcake" 1950-tals klänning men alla dem som finns i sverige köper ju elsa bildgren upp ;)  har inte beställt än men gör det nog ikväll. Jag har varit i 3 bröllopsbutiker här i linköping, jag testade två som jag tyckte om men den ena var på tok för dyr och den andra var fin men kändes inte riktigt 100 då den inte var så "romantisk" som jag ville ha den...och då tänker jag inte lägga 4000 på den så är tillbaka till en enklare men mer romantisk istället, jag blir galen! men vi blir gifta tillslut endå Flört
  • marolo

jättefin! men tror du att du hinner få den? Blir det inte lite ont om tid? :) 

• marolo
    PoS skrev 2014-01-28 19:54:10 följande:
    Ja herregud, då var det över! Vad ska man nu göra med all sin lediga tid?? Känns helt sjukt att inte ha det härliga framför sig. Men vilken dag! Vilken kväll! Jag tror att det mesta blev exakt som vi tänkt faktiskt utom några smådetaljer. Det är väl iofs just sånt som folk minns haha. Ska skriva ner en berättelse så snart som möjligt för att kunna minnas alla detaljer även i framtiden. Men jag måste bara säga att OM ni ska ha en fest så rekommenderar jag verkligen ett fotobås. Mycket uppskattat av gästerna o så väldigt roligt att titta på i efterhand! Jag ska ladda upp bilder och skriva lite mer ingående men ville bara säga hej!
    Grattis!! Vad härligt att allt gått bra och att det inte blev några missöden Skrattande
  • marolo
    Moonlight83 skrev 2014-02-02 21:40:14 följande:

12 dagar kvar här.Börjar bli nervöst,väntar hem ringarna inom kort men annars har allt kommit i tid trots att beställt mycket från ebay med kort varsel.(bestämmdes den 31/12 att vi skulle gifta oss på alla hjrätans dag efter 12 år tillsammans).

Ska boka frans och bryn färgning nu i veckan och ringa och dubbelkola med floristen.Kan inte bestämma mig för om jag ska baka de två tårtorna själv eller inte men det lutar åt det i dagsläget.

Hittade en fin hjärtformad tårtställning från england med speglar och plats för 3 tårtor.250kr.Tänkte sälja den efteråt.

Sedan ska jag ringa och bestämma lite mer med fotografen samt fixa klippning till sambon och dottern.

Ska även be min mamma ta bort axelbanden på klänningen då de inte känns helt jag.

Skönt att du har det mesta fixat, vilken fotograf blev det för er? hur blev klänningen har du någon bild? :)

• marolo

Själv är det inte lång tid för mig kvar heller, allting är i princip fixat så nu är det bara nedräkning kvar :) 

• marolo
    MH2014 skrev 2014-02-06 20:48:53 följande:
    Ja ni, nu är det inte många dagar kvar, närmare fem stycken!! Det mesta är på banan med lite små uppdrag kvar... Jag är ju inte alls nöjd med min klänning och har inte köpt accessoarer eller underkläder än.....!!.....
    Du hinner!! :)
    själv 8 dagar kvar och både jag och sambon är sjuka, det bådar inte gott hoppas bara att den värsta förkyldningen försvinner relativt fort och att det inte utvecklas till någon influensa peppar peppar..

• marolo

Jättefin maddox! :) Hade du tänkt ha ballerina till? Jag tyckte det var jättefint och tycker verkligen du ska ha de vita ballerinaskorna till :)

• marolo
    Maddox skrev 2014-02-11 15:30:40 följande:
    Tack marolo! =)
    Japp det är mina bröllopsskor faktiskt :) Min största rädsla är att ja ska ramla in i kyrkan om jag har högklackat (jag brukar ha det dom få gångerna jag är ute) men vågar inte riskera något så ja köpte ballerina :)
    Sen har ja boots till fotograferingen :) 
    jag kommer också ha ballerina förutom under fotograferingen, då får jag ha ett par skor som är 15 cm höga för att det inte ska bli för stor längdskillnad på mig och sambon, han är 187 och jag 156 haha ser lite konstigt ut annars :)
  • marolo
    Maddox skrev 2014-02-11 15:43:10 följande:
    Ja det förstår jag då :) Min sambo är glad att jag valde ballerina, annars blir jag längre än honom och det är ju inte heller så snyggt kanske :P Eller han känner sig inte bekväm i det. hehe
    När är ert bröllop marolo?
    på fredag bara ett par dagar kvar nu :)
  • marolo
    Maddox skrev 2014-02-11 16:05:42 följande:
    ohh va roligt. Är du nervös? Ja har 11 dagar kvar men det känns fortfarande så overkligt ännu :)
    Jah håller med, det känns mest overkligt kommer nog inte landa förrens ett par veckor efter, då kanske man fattar hehe, men det ska bli så underbart, däremot är jag rädd att vigseln kommer bli så himla kort eftersom vi har borgeligt men det kanske inte gör så mycket, vi har ett väldigt litet bröllop då vi egentligen ska "rymma" bara att vi har vigseln hemma dagen innan och sedan bjuder de närmaste närmaste vännerna på resturang.  det var lättare att fixa med fotograf och vigsel och blommor hemma så jag tror att det kommer bli bra även om det blir litet, så vigseln är på ett museeum sen går vi (6 pers) och bowlar, (vill hitta på något mellan vigsel och resturang) och efter det  bllir det 5 rätters och sedan lite sömn för på morgonen åker vi till arlanda och sedan karibien i 2 veckor :) så om en vecka befinner jag mig gift på en strand, vilket är lite overkligt att ta in :)
  • marolo
    bettansss skrev 2014-02-20 23:01:46 följande:
    Grattis Marolo! Hoppas ni hade en bra dag? :)
    ja verkligen! blev allt vad vi önskat och mycket mer :D dessutom har vi många väldigt fantastiska dagar när vi nu befinner oss på dominikanska republiken ;)
  • marolo

Jag tycker faktiskt att det blev jättefint MH2014, tycker att skona passar jättebra till klänningen, efter många klänningar hit och dit blev det den allra första klänningen för mig och jag kände mig väldigt fin :)

betantass vilken fin klänning, verkligen härligt vintrigt även om snön tråkigt nog hann försvinna ;)
     och grattis x 2 madoxx!! förstår att ni fick ett fantastiskt avslut på helgen :)

själv så kan jag också bjuda på en (ganska dålig) instagrambild ifrån precis innan vigseln längtar till fotografens bilder :)

• marolo

jag tycker verkligen att ni har fått fram denhär old holywwod känslan som du var ute efter MH2014 :) och jag såg din ringkombo i en annan tråd, jag hade aldrig gissat att flera diamantringar kunde passa så bra ihop, det var verkligen snyggt och bevisar att "less ismore" inte alltid är snyggast :) 

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014