Inlägg från: bettansss |Visa alla inlägg
  • bettansss

Bröllop vintern 2013/2014

Jag lyckades hitta några som kör oss med häst och vagn efter vigseln. De kan inte köra till festplatsen för den ligger så centralt men de kunde köra runt oss lite kring vigselplatsen och så får vi ta taxi sen. Kanske låter lite onödigt men ville så gärna åka häst och vagn så så fick det bli! :)

• bettansss

Troligtvis lättare sagt än gjort, men: bara ni är där och vigselförrättaren är där och ni blir gifta så är ju det det viktigaste! Jag kommer troligtvis stressa upp mig massor över alla saker som ska göras ju närmare datumet vi kommer men ska försöka lyssna på min sambo, han brukar vara duktig på att lugna ner mig :) 

Vi tittade på vigselringar i helgen och oj, vad kär jag blev i en av dem! Mycket blingbling och passar bra ihop med min förlovningsring! :) Längtar tills jag får ha den på mig också. 

• bettansss

Maddox - skulle gissa på att det räcker medi januari som dom sagt. När vi tittade påvigselringar sa han att vi inte ens behövde beställa förrän i januari då de räknar med att det tar fyra veckor att göra klart ringen helt med gravering och allt. Då är det ju en ring som de gör helt efter våra önskemål. Förlovningsringen tänker jag dessutom att man vill ha så fin som möjligt på den stora dagen så man putsar upp den så nära inpå det går. Fast det skadar väl inte heller att vigselringarna blir klara lite i förväg!

• bettansss
    izredam skrev 2013-11-28 00:08:50 följande:
    Imorgon åker vi ner för förberedelse av allt på "hemmaplan". Spännande. Blir en massa släkt (som inte är bjudna på middagen, men som sagt att de kommer till kyrkan i alla fall) som träffas i helgen - de kommer fråga vad vi önskar oss i present avslöjade svärmor igår. Så vad önskar vi oss? Vi har sagt att vi vill ha pengar till bröllopsresan (det var ju det här med att vara studenter och resa samtidigt..) - men om de nu nödvändigtvis ska köpa något, vad ska de köpa? Vad önskar ni er?
    Vi önskar oss ingenting! Har skrivit att de får skänka pengar till välgörande ändamål om de vill. Farmor har dock sagt att hon kommer ge mig en av hennes teserviser som jag alltid går och klämmer på när jag är där för den är så himla fin! :) Och mamma och pappa kommer bidra med lite till bröllopsresan. 

Lindlund - Jag skulle säga bullar och kakor alla dar i veckan, men så är jag inget fan av frukt heller!  
  • bettansss

MH2014 - kul att få se lite inspirationsbilder så här innan, jag har lite olika inspirationsbilder blandat med pysselbilder som jag kanske ska lägga upp! Tror den där brevlådan blir fin med lite sprayfärg på. Och vad mysigt med en öppen spis i vigsellokalen. Nettan69 - vilken fästman din väninna verkar ha, och så frustrerande för er att inte få besked, sånt vill man ju gärna ha koll på innan. Men annars verkar det ju som ni har läget under kontroll! :) Izredam - jag tror jag ska ha det. Jag ska ha ett blått strumpeband som min mamma hade när hon gifte sig och min syster hade när hon gifte sig, känns lite roligt att ha det jag med nu! Det får i värsta fall vara både något gammalt och nånting blått. Sen ska jag låna slöja av min syster, eller en kuvertväska, eller både och :) nåt nytt får vara klänningen. Eller så kanske jag får säga som Phoebe i Vänner: "I'll be something blue", eftersom jag nu har börjat oroa mig för att jag ska frysa så förfärligt. Men jag kanske hinner vänja mig vid kylan till i februari. Och så får vi hoppas att ingen storm kommer då!

• bettansss

Oj vad ihoptryckt mitt förra inlägg blev, ska nog sluta skriva från ipaden...

Jag ska göra "goodiebags" till alla gäster som de får innan vigseln, däri ska jag bland annat lägga en liten påse med ris. Har redan börjat göra själva påsarna och har väl kommit halvvägs kanske. Har gjort dem av transparent papper köpt på Panduro och så ska jag sätta dit ett hjärtformat klistermärke när jag fyllt på med ris.

• bettansss

Vilken bra idé med popcorn förresten Nettan! Det kanske jag snor ;) Är ju jättefint om man lägger i fina pappersstrutar. 

• bettansss

Jag är inte säker men tror det är det här (står "LaiQa" på förpackningen men den syns ju inte på bilden på hemsidan så är lite osäker...) 

www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3030-Papper/303038-Transparenta/1/681139-Transparent-papper-10-st-vit

I alla fall 100 g transparent papper, är inte så jättetunt så man ser inte helt igenom det men det finns ju andra på hemsidan, såg att det fanns transparenta papper med hjärtan på, tyckte jag var gulligt också :) . Kan lägga upp en bild på min "provpåse" som jag gjort.  

• bettansss

Bilder kommer, tänkte jag kunde lägga upp några fler när jag ändå är igång så kan ni få se lite mer av mitt pyssel :) jag lyckades få ut tre påsar/ark så räcker nog med 2 förpackningar, då får jag 60 påsar tillslut. Sen kostar det ju förstås en del tid att sitta och pilla med det. Tycker å andra sidan att det är kul och än så länge har jag ju gott om tid på mig! Svårt med beräkningen av glögg, men om det finns kaffe också och folk kanske väljer det istället så borde väl två flaskor räcka. Jag är inget fan av glögg så hade defenitivt valt kaffe istället!

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014