Inlägg från: Bella84 |Visa alla inlägg
  • Bella84

Bröllop vintern 2013/2014

MH2014 skrev 2013-11-21 07:53:58 följande:
    Bella84 - tror vi tänker köpa själva på systemet faktiskt..då vi ju vigs en tisdag em så tror jag inte det går ut så mycket alkohol mer än champagne. Vi är i valet och kvalet om vi ska servera mer alkohol eller hålla oss till alkoholfria drinkar??
    Hade jag varit er och det varit en tisdag så hade jag kört alkoholfritt. Men det är min personliga åsikt.
    Vi har valt öl i glasflaska + jägershot till välkomstdrink då de är mer oss än champagne. Jag får ju hålla mig till alkoholfritt dock ;)

Jag köpte en god alkoholfridricka på systemet sist, BEO.
  • Bella84

MH, låter väl hur bra som helst? :)

Usch igår hade jag sån jäkla ångest.

Ni som bjuder på alkohol, hur mkt har ni? Jag är så himla orolig att det inte kommer att räcka!

Vi är 80 vuxna.

Till välkomstdrink kommer varje person få välja mellan öl i glasflaska, alkoholfritt i glasflaska + en shot jäger.

Till  maten kommer det att serveras vin/öl/cider

Vi har 5 flak Somersby cider, 15 flak öl, 40 flaskor rött 25 flaskor vitt, 6 liter whisky, 4 liter bacardi, mojitoblandning, 4 liter bailys, 4 liter likör, 8 liter vodka, 3 liter gin, 6 liter jäger, 12 liter lådvin.

Alltså detta är ju hur mkt som helst men är det 80 pers som bestämt sig för att gå all in kanske de inte är tillräckligt?   Hur mkt har ni??????

• Bella84
    MH2014 skrev 2013-11-23 07:28:57 följande:
    Det är ju helst sjukt, och underbart att vissa av er har så nära nu :)
    vad tror ni! kommer ni hänga kvar på BT eller "försvinner" ni??
    jag har själv funderat över detta! då jag inte brukar beblanda mig i forum och liknande!!som det känns nu så kommer vi dela med oss av foton och tips efter vigseln för att efter någon vecka ta bort min profil - vet själv att jag skulle tycka det va så kul att få se resultatet ifrån alla våra bröllop nör man följts åt i planeringarna :)
    Tror tyvärr inte jag lär hänga kvar särskilt länge. Men ska försöka dela med mig.
  • Bella84
    izredam skrev 2013-11-23 23:39:35 följande:
    MH2014 - nej, jag vill bara inte skriva det innan vi träffar prästen för att jag vet ju inte helt 100 vilka texter som ska skrivas in i vigselprogrammet :P I övrigt har väl inte prästen några synpunkter på hur vi utformar vigselprogrammet gissar jag :P

Jag lär förresten inte heller bli kvar här på bröllopstorget efter bröllopet.. Men bilder från alla här vill man ju se i alla fall, så tills dess tänker jag nog också vara kvar.

Längtar till nästa helg just nu, träffa prästen och restaurangen som sagt, men även prata bukett med hon som ska göra den och dessutom få ordning på allt som måste göras på plats (blir troligtvis sista gången vi är nere och hälsar på innan bröllopet. Det är i alla fall tanken såhär på förhand).

Är det bara jag som önskar att det var mindre att göra med bröllopet? Känner inte att jag har tid egentligen, men det måste ju liksom bli gjort..
    Nej, jag önskar verkligen också att det var mindre att göra.
    Nu upplever jag allt i ett jobbigt mittläge 13 dagar kvar till bröllopet. Det som jag har kvar att göra kan jag inte göra än... hmmm 
  • Bella84
    Lindlund skrev 2013-11-26 09:08:46 följande:
    Izredam - Ni har inte möjlighet att delegera ut några av uppgifterna till någon/några? Vi kom på att vi omöjligt kommer hinna allt själva eftersom vi bestämde oss väldigt sent för att vi skulle gifta oss och när så vi har delegerat ut en hel del uppgifter vilket känns otroligt skönt! Visst känns det lite nervigt trots allt för tänk om det inte blir som jag/vi vill men jag måste försöka lita på att dem jag delegerat till gör ett bra jobb.
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
    Samma här. Jag är ett kontrollfreak.

Jag beställde Cake Topper från www.kakburken.se.  Där kan man köpa bl.a. andra hands för 99kr. De gjorde vi. Var inget andra hand med de paret vi fick :D
  • Bella84

Nettan 69: Superfint, ser verkligen ut som att klänningen sitter som en smäck. :D

Nu har vi endast 4 dagar kvar till den stora dagen. Mår så illa konstant Om det beror på nerver eller graviditeten är oklart. Känner oss ändå ganska med på banan. Skrivit en lista, dag för dag vad som ska göras fram till lördag.

Känner mig sjuk och det känns superjobbigt. Fyllde år igår och försökte anordna någon form av kalas, gick väl sådär
    . Usch giv mig styrka och gör mig frisk tills på lördag!!!

• Bella84

Finns det någon här som kan hjälpa mig?

När vi var på möte med prästen så bestämde vi att min tärna skulle läsa en text, tro hopp o kärlek och finns med i den " vanliga" vigselakten. Vet ni vilken text detta är?

• Bella84

Då var man numera fru. Hade en fantastiskt magisk dag/kväll/natt igår. Allt var så lyckat, bättre än jag någonsin vågat drömma om.

Jag har inte några bilder än mer en liten bild som min bror lagt ut på nätet. Dock blundar jag hahaha

Har ett par bilder på dukningen någon dag innan festen

Fick precis skickat denna bild till mig av solisten i kyrkan. Vår son lekte fotograf i kyrkan tillsammans med den riktiga fotografen. Följde honom varje fotsteg med sin kamera. Kom fram en gång till altaret till mig och min MAN(!!) och sa akta lite mamma & pappa så gick han emellan och tog ett foto på prästen. haha . Annars var han inte särskilt intresserad av att hänga med oss uppe på altaret.

• Bella84
    Lindlund skrev 2013-12-08 20:30:54 följande:
    Hej tjejer! Vad det har hänt mycket här i veckan! Vad duktiga ni är!!

Här har tiden stått stilla i veckan, min vännina somnade in i måndags. :'( Hoppas att overklighetskänslan lägger sig snabbt så jag kommer tillbaka och kan fortsätta med bröllopet.

Önskar er som gifter sig i veckan stort lycka till!
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
    Usch så hemskt. Beklagar  verkligen :(
  • Bella84
    bettansss skrev 2013-12-08 21:29:54 följande:
    Grattis Bella! Vad roligt att få se några bilder :) Får man fråga vilka blommor du hade i din bukett? Vill ha liknande färger men är så osäker på vad som funkar nu under vintern....
    Jag hade vita stora rosor och gröna blad. Det var en av mina brudtärnor som gjorde den, hon  är florist.
    Jag var verkligen supernöjd. Hade även "Hjärtan på tråd" i den.
  • Bella84
    MH2014 skrev 2013-12-10 15:06:35 följande:
    Vet ni vilken BESVIKELSE jag fick igår!! Min mor var hör så jag kunde prova klänningen ordentligt och hela kitet - till min besvikelse så trivdes jag INTE ALLS :(( Visst att jag visste att inte klänningen är hundra, men att inte få känna sig vacker på sin bröllopsdag!!?? Det känns ju jätte tråkigt :((
    blev så ställd att jag somnade med migrän kl 18!!
    Men fyy MH så tråkigt. Har du inte möjlighet att lämna tillbaka den?
    De finns ju även billiga klänningar från Kina annars?

Man ska känna sig som världens vackraste. Om så  bara för en dag :D
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014