Inlägg från: bettansss |Visa alla inlägg
  • bettansss

Bröllop vintern 2013/2014

Och GRATTIS Nettan, har helt glömt bort! Fina bilder, hoppas er minimoon varit/är mysig :)

• bettansss

MIN KLÄNNING ÄR KLAR! Är välkommen in på slutprovning nu när de har lagt upp den. Förra veckan drömde jag världens mardröm om klänningen, att de lagt upp den säkert 20 cm för mycket så den slutade halvvägs på vaden + att det var kaffefläckar på den som de inte ville kännas vid...Skrikandes 

Är därför lite nervös men vi får väl hoppas att de gjort ett bra jobb :) Men känns jobbigt att behöva ha den hängande hemma och bara gå och vänta i två månader på att få använda den.

• bettansss

Jag tyckte ju att det första diademet var snyggare egentligen, men att det andra passar klänningen mer, izredam! 

• bettansss

MH, vad roligt att få se dina klänningar! :) 

Jag tycker ju faktiskt att din vita var väldigt fin och tror den är ännu finare när den är knäppt i ryggen som sagt men om du känner dig finare i den svarta så är ju det en väldigt snygg klänning det med :) 

• bettansss

Idag har vi fixat ringar och kläder till mannen. Ringarna hade vi redan bestämt oss för egentligen men beställde dem idag. Han frågade om han kunde låna min förlovningsring så det blev rätt storlek och höjd på vigselringen så känns väldigt tomt på vänsterhanden nu. Han var gullig och lovade att jag skulle få tillbaka den på fredag så jag får ha den på mig i jul. Jag sa att det inte gjorde så mycket när jag sen ska få ha två fina ringar på mig hela livet men det var snällt att de fixar i alla fall. 

Sambon köpte en smoking, första han gick in och provade. Jag tyckte att vi kanske kunde titta och prova några fler men det var tydligen ett kvinnligt sätt att shoppa sa han :) Snygg var han i alla fall!! Nu funderar jag på om jag ska köpa graverade manchetter som han kan ha till.

Jag har bokat in slingning av håret ett par veckor innan bröllopet. Jag är blond men får en ganska tråkig mörkbond färg på vintern. Gillar det solblekta bättre så nu får jag fuska lite! :)

• bettansss

Välkommen Gtsy! Om du letar bolero köpte jag en på eBay som passade jättebra tillsammans med min klänning. Provade klänningen i fredags när den var klar med rätt skor och allt men bild glömde jag förstås att ta. Här är länk till boleron i alla fall: item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem. God jul på er!

• bettansss

Kommer inte ihåg vilken storlek jag tog, jag är liten på både längden och bredden så tog en liten storlek antar jag men den sitter bra. Tyckte färgen funkade bra också, det fanns att välja på vit och ivory och jag tog en ivory, vill inte heller ha för vit men den var fin.

• bettansss
    Gtsy skrev 2013-12-29 16:38:59 följande:
    Ok. Är den fin i "pälsen" så att säga?
    Funderar annars på denna också:
    Ja, jag tycker det. Kan se om jag kan ta nån bild ikväll eller imorgon så kan du få se.

Tittar på tygbuketter på Etsy nu. Är det nån som har koll på vad frakt och tull kan gå på (jag ska beställa från en amerikansk säljare)? När jag köpte den där pälsen på ebay betalade jag typ ingenting i frakt men det var från Kina, känns som det skulle kunna kosta lite mer från USA.  
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014