marolo skrev 2014-01-10 19:01:28 följande:
bettansss - såg att du oxå skulle gifta dig borgligt i linköping, Hur har ni tänkt kring själva vigseln? ska ni vara i stadshuset? jag tänkte att det kunde vara kul med en solist eller liknande men det känns lite svårt att ha i stadshuset? fiol hade varit mitt bästa cenario oxå men tyvärr känner jag ingen violinist i lkpg.
Vi ska inte vara i statshuset, utan i ett rum på Livgrenadjärmässen på garnisonsområdet. Vi har drygt 60 gäster och det var supersvårt att hitta en fin plats inomhus där man kan ha en borgerlig vigsel med så många gäster. Nu är just det rummet vi ska vara i inte sådär superfint men resten av huset och byggnden är det så det får gå. Vi har varit i kontakt med en vigselförrättare som gärna har en lite längre vigsel än just de två minutrarna som själva vigseln annars tar.
Min plan var som sagt att min kompis och hans kompisar skulle spela fiol som in- och utgångsmusik. Enligt min kompis skulle det inte låta så bra med bara en fiol (jag är ju inte sådär superduktig på musik så vet inte om jag skulle märka det men men) så han ville gärna att de skulle vara 2-3 st i alla fall. Nu vet jag inte riktigt hur vi gör med den saken eftrsom de inte kunde. Antingen om man bara spelar upp musiken på en musikspelare eller om vi kanske försöker leta upp nån som kanske kan spela in- och utgångsmusik på piano (har för mig att det stod nåt pianoaktigt i rummet vi ska vara).
Sen har vi också som sagt en solist som sjunger två låtar, hittade henne på
artistmarknaden.se. Är ganska enkelt att söka där, och många lägger ju upp klipp så man kan få höra dem också. Har mailat med henne lite och det lät som att hon kunde fixa fram en musiker som kompar henne. De låtar vi valt tror jag skulle låta bäst med gitarrkomp men vi får väl se vad hon tycker/säger.
Utöver det har jag hittat en text som jag vill att vigselförrättaren läser och ytterligare en kort dikt/text som jag skulle vilja att någon läser (vet inte vem bara, och nu är det ju inte så långt kvar tills vi gifter oss så det kanske vi hoppar). Vi har inte pratat igenom vigseln helt med vigselförrättaren än så vet som sagt inte så mycket än, men det här är mina planer och funderingar i alla fall. Antar att vigseln inte tar så läng tid i alla fall även om vi fyller ut med lite sång och sånt, jag räknar med kanske 20-25 minuter.