Bröllop vintern 2013/2014
Nu har det ju kommit lite snö i helgen så det är ju mer lovande än det varit tidigare. Snö känns defenitivt finare på bilderna än grått och blött.
Var åker ni på bröllopsresa?
Vilken cliffhanger PoS! Väntar med spänning på bild förstås ;)
Mina vänner överraskade mig med möhippa igår! Morgonen började med att det ringde i telefonen från en träningsanläggning i närheten av där jag bor och som jag leder pass på på min fritid. Hon sa nåt i stil med "Ja, vi ser ju här att du ska leda pass här nu på morgonen, det är väldigt många som står här och väntar på dig så det vore bra om du kunde byta om lite snabbt och komma över!" Förstår ingenting men medan jag pratar i telefon och börjar förstå att det nog är möhippa det handlar om tar min sambo fram en väska som han smygpackat åt mig, så det är bara att ta på sig träningskläder och gå dit.
Väl där visar det sig att jag inte ska leda pass utan att mina kompisar ordnat med två killar som kör mig därifrån hem till min syster. Där väntar min syster, några från mitt arbetslag och mina bästa kompisar med en brunch. Har en kompis som bor och jobbar utanför Oslo och en som pluggar i Umeå, men båda dem har tagit sig hem över helgen, jag blev så glad så jag började gråta där i hallen (bådar inte gott inför bröllopet...)! :)
I alla fall, efter brunch åker vi till en annan träningsnläggning och går på ett privat Zumba-pass och efter det åker mina jobbarkompisar hem men vi andra stannar kvar på relaxavdelningen som mina kompisar abonnerat bara för oss, med bastu och bubbelpool och grejer. De har också fixat dit tapas som vi äter till lunch där i relaxavdelningen.
När vi varit där i några timmar fixar vi oss iordning och går till ett ställe där de har discobowling och när vi har bowlat går vi hem till en kompis som bor i närheten. Hennes mamma och min mamma har då lagat mat och levererat dit som vi äter och har det allmänt mysigt. En av mina kompisar har fixat musikquiz och jag får också i uppdrag att skriva upp på små lappar 10 olika orsaker till att jag älskar min blivande.
Tillslut lurar dom i mig att vi ska vidare till ett annat ställe men att vi först ska skjutsa hem min syster, men jag får en ögonbindel i bilen så jag inte ska se var vi åker. Vi släpper av min syster med det visar sig att vi sen åker tillbaka till samma kompis men att några då stannat kvar och lagt madrasser och bäddat över hela vardagsrumsgolvet så när jag får av mig ögonbindeln har de lagt fram en pyjamas som de köpt åt mig och satt på ett bildspel på datorn med en massa bilder på mig och mina kompisar. Så berättar de att de helt enkelt planerat att vi avslutar med ett pyjamasparty så vi kan ligga där på madrasserna och prata minnen tills vi somnar.
En helt perfekt helg tillsammans med mina bästa kompisar! Blev lite långt kanske men ville så gärna berätta!
Är också lite sugen på att beställa en festklänning att byta om till, har kikat lite på ebay. Sen har jag ju lagt ganska mycket pengar på min vanliga redan så är lite osäker på vad som känns ok att isf lägga på en till. Är inte helt säker på att jag kommer vilja byta till en heller men det skulle kännas bra att ha en i fall att. Men som sagt, vad ska jag då ha för budget på en klänning som jag kanske inte ens vill byta till!? Går väl iofs att sälja vidare sen om det är så. Hm, ska kika och fundera lite till! ;)
Är till exempel lite sugen på denna, men vad tror ni, behövs underkjol till den?