Inlägg från: Lindlund |Visa alla inlägg
  • Lindlund

Bröllop vintern 2013/2014

Vigselsamtalet gick bra igår! :) Det kändes förstås pirrigt och allra helst när vi skulle öva på ingång och löftena! Men det kördes samtidigt så himla bra! :) Jag kan verkligen inte förstå att det snart ska ske?! Det känns så otroligt overkligt!!!

Jag gillar den andra klänningen bäst MH. Men säger som bettansss, det är nog mest för att det är mer min stil. :)

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Lindlund

Så fina ni var Nettan och ha det toppen nu på minimoon! :)

Jag har gjort det izredam, skrev att det kluckar om min blivande när han druckit vatten, att jag har flyttat  20 gånger i mitt liv. Att jag hellre äter gurka i äppelcidervinäger och salt än godis på kvällarna. Att jag är tvungen att säga "God natt min skatt" annars kan jag inte somna osv. Det var verkligen inte lätt men jag kom på lite iaf.
    Vad skönt att sviten var ledig! :)

• Lindlund

Haha, ja han kluckar också. Vad är det med män och vatten?

Finns det inget ni gör tillsammans som de flesta kanske inte vet? Jag har lite sånt med i programmet

• Lindlund

Jag gillar också det andra bäst. Men kan du inte sälja det första?

• Lindlund

Till den klänningen tror jag faktiskt att det första diademet passar bättre izredam. :)

Jag gillar verkligen mullet klänninngen MH. Det är så himla fin!!

På torsdag så kag åka och hämta min klänning :D Längtar så och ännu mer tills det är dags. Snart dags att klippa topparna och färga håret också. Har dock inte bestämt mig för om det ska bli enfärgat eller om jag ska ha lite slingor i?!

• Lindlund

Vi har ett värdpar som delar ut våra vigselprogram izredam. Vårat är ju uppdelat i två olika delar. Först vigsel och fika för alla och sedan middag för våra närmaste.

Har tänkt jag skulle lägga ut lite bilder på allt men insåg då att jag har inga bilder?? Måste verkligen ta några och då lovar jag att ni ska få se! :)

• Lindlund

Någon mer än jag som inte har någon julkänsla förresten? Kanske beror det på avsaknaden av snö? Men jag tror faktiskt att det är bröllopsplaneringen som gör att jag inte har någon julkänsla. Men jag längtar oerhört efter bröllopet! :)

Men åh vad jag saknar snön!!! Det skulle ju vara snö när vi gifter oss!!

• Lindlund

Vilken tur att du fick bli fru Tommy iaf izredam! Men jag vet inte vad jag hade tagit mit till om det hade hänt mig...

Tänkte lägga in lite bilder på klänning (dock utan underkjol och rätt underkläder så jag ser gravid ut), servettvikningen och min bukett. Idag har vi skrivit ut festprogrammet men det har jagtyvärr inga bilder på ännu...

Klänning med släpet upphängt

• Lindlund

Tack Gtsy! :) Capen har jag köpt på Etsy skickar med länk till den! :)

www.etsy.com/se-en/transaction/137346639

Det var så härligt att få sitta med buketten och faktiskt binda den själv. På något sätt känns det så härligt att få vara den som gjort det mesta själv! Servetterna var inte så himla svåra att vika, men det blir fint och meningen är att besticken ska ligga i fickan som blivit. Bild på dukningen kommer så fort vi gjort den. :)

Jag tycker att din sista bild på programmet är bra Gtsy. Sedan tycker jag att ni ska ha fågeln på placeringskorten. :) Tycker också att ni ska efternamnet med.

• Lindlund

Nu är det bara två dagar kvar till jag blir fru :D
    Tror vi lyckats tänka på allt och nerverna är fortfarande på insidan :)
    Idag ska mina naglar fixas och blivande maken få manikyr, sedan blir det frissan för oss båda. Det där med snö får vi nog dock ge upp hoppet om. Allt är packat som ska till lokalen, bordsplaceringen och festprogram klart, vigselprogrammet vet jag inte riktigt för det är tärnan som sköter det. :)

Längtar så till det är dags! :)

• Lindlund

Jag blev fru L i helgen! :D Vilken känsla! Allt kändes så bra och rätt men jag ska säga att jag inte har en aning om vad som hände i kyrkan, allt bara flög iväg. Vi stod och väntade bakom dörrarna på att få gå in i kyrkan och helt plötsligt var vi på väg ut igen?! Men ringarna satt där och vigselbevisen fick vi! :)

Jag sjöng ju i kyrkan och fick väldigt mycket beröm för det efteråt. Ingen visste om det innan och det blev succés hos maken! :)

Fotograferna gjorde verkligen ett kanonbra jobb och jag längtar så tills vi får se bilderna!

Både fikan och middagen var uppskattade och vi fick beröm för att allt var så välplanerat. :)
    Jag blev otroligt trött var efter kvällen led så strax efter 22 gav vi upp och smet iväg till hotellet. Det blev lite bubbel att dricka och ett bad innan vi kraschlandade i sängen och somnade som klubbade sälar. Jag är fortfarande alldeles matt i kroppen men så otroligt lycklig och glad. Jag blev fru L till slut!

• Lindlund

Tack snälla tjejer! :)

Det var lite svårt att sjunga för så fort jag tittadepå min make så kom tårarna men det gick vägen ändå :)

Tänkte ni skulle få se lite bilder, har inte fått så många ännu men ni kan ju få se det jag har :)

Allt som var kvar av frisyren dagen efter ;)
  • Lindlund

Tack snälla dinkaru! :)

Vad spännande för er att det snart är dags och så himla skönt det måste vara att kunna få dukningen gjord så pass tidigt! Jag kan bara säga att ju mer ni får gjort innan desto skönare är det när det är dags!

Vi var klara med alla våra bestyr "redan" på torsdagen och det var så himla skönt och välbehövligt att bara kunna släppa allt till på lördagen! Har ni möjlighet så är det verkligen ett tips jag kan ge! Ni kommer behöva all sömn ni bara kan på bröllopsdagen!
    Kan också tipsa om att gå upp lite tidigare för att slippa stressa. Vi tyckte att vi tog till med gott om tid innan detvar dags för frissan men det blev lite stress trots allt för min del.

• Lindlund

Vilka härliga bilder Bella! :) Längtar tills våra bilder kommer också! :)

Vad trist att det är i Sverige det ska strula dinkaru... Fast å andra sidan är jag inte förvånad tyvärr. Hoppas du får den denna vecka iaf!

• Lindlund

Jag fick också en sådan reaktion när jag berättade att jag inte skulle ha riktiga blommor i min bukett men när folk väl fick se den frågade dem ifall jag hade ändrat mig och tagit riktiga. Haha, jag bara skrattade och svarade med, nej, detta ÄR blommorna du fnös över när jag berättade om dem!
    Det är så trist att så många ska ha åsikter jämt. Men det verkar höra till.

• Lindlund

Så härligt att få se att allt har gått bra för er tjejer, åh, jag menade förstås fruar! :) Vad fin du blev MH!!! :) STORT GRATTIS TILL ER ALLA

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014