• Sparriskarro

Inte pinsamma lekar

daniiel skrev 2013-03-23 16:49:25 följande:
    Du kan kolla min blogg, där är några förslag :) Alla faller inte ens mig i smaken, men det kanske finns någon du kan tänka dig :)

Tack Daniiel, fick några bra tips från din blogg.

Jag ÄLSKAR skoleken har hållt i den på andra bröllop och tycker den är fantastisk. Om man som brudpar inte gillar allt för personliga frågor kan det dock vara bra att ta detta med toastmastern innan. Annars finns risk att det kan komma en och annan personligfråga.

Jag tycker inte alls att det är fel att som brudpar be tastmastern om att INTE ha pinsamma lekar om man nu inte gillar det :) Det är er dag glöm inte det!

• Sparriskarro
    söt nöt skrev 2013-03-24 13:28:27 följande:
    Sparriskarro: Min moster hade skoleken på sitt bröllop. Det var kul att kolla på för både min moster och hennes man tycker om att alla tittar på dom. Jag och min blivande tycker väl att det räcker att alla kollar på oss i kyrkan :p Sedan kommer man ju inte helt undan, man är ju lite i centrum hela dagen. Men det är ok. Vi vill ju fira med alla nära och kära.
    Vi har kommit på en sak som man kan göra. Servettleken kallas den. Toasmastern läser upp päståenden som man kan svara ja eller nej på. kan man svara ja på frågan ska man vifta med sin servett. Det gör alla gästerna och brudparet tillsammans. Ex på frågor kan vara "har gått i samma klass som bruden"...osv
    Vilket bra tips det var ju en riktigt trevlig lek. påminner lite om en från Daniiels blogg. tycker den verkar jätte rolig och ändå inte fjantig :)
Svar på tråden Inte pinsamma lekar