Inlägg från: Mrs Fox |Visa alla inlägg
  • Mrs Fox

Tårtor utan marsipan!?

Hej igen alla lyckliga =)

Jag sitter och funderar på tårta, det smakar gott att tänka på tårta *mums*
    Men varken jag eller min blivande man tål mandel så mandelmassa är ju stryket från listan. Jag har en gång testat att ha sugerpaste men jag tyckte var alldeles för sött och tog över smaken från resten av tårtan. Åt jag fel tårta eller smakar det så sött?

Så nu alla fina bakfantaster därute, vad kan man istället täcka en tårta med? Hur blir det att bara ha någon typ av smörkräm runt? Åh snälla hjälp mig vi tänkte baka tårtan själva (eller nja inte jag men min släkting)!

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Tårtor utan marsipan!?
  • Mrs Fox

Åh vad många fina ideer!  Solig

Tanken är en moussetårta: chokladmousse och hallonmousse med chokladbrowniebottnar... det blir inte för mycket choklad då med chokladglasyr? Enligt mig kan man aldrig få för mycket choklad men alla är ju inte som mig Tungan ute

Vill ju inte ha en sliskigt söt tårta utan en frisk som några av er skrev.

Men nu har jag hu redan mer att fundera på! TACK för alla förslag Solig

• Mrs Fox
    sagani skrev 2013-03-30 22:27:48 följande:
    Vi ska ha en hallon- och blåbärstårta, dvs mousse i hallon och blåbär. Vanliga tårtbottnar och choklad-garnering runt om :) Den är supergod och perfekt för alla allergiker (min gubbe) och de som inte tycker om grädde och marsipan (dvs jag ;) )!!!!!!
    Den låt inte fel och precis så har vi det med =) Jag tycker inte om grädde och marsipan!

Vad skönt då har jag lite mer att testa helt enkelt, roligt att baka.

Tack återigen för alla bra tips, nu skall här bakas en moussetårta garnerad med choklad! MUMS
Svar på tråden Tårtor utan marsipan!?