• Teresa L

Hjälp! Behöver hjälp o tips ang min klänning!!

Jag har beställt en klänning denna klänning fast i vitt. Gifter mig i maj och kommer vara väldigt gravid då (v 32) så nån annan form kan jag inte ha.

MEN, jag tycker den ser så tråkig ut bara som den är! Med tanke på att jag kommer vara rätt stor så vill jag inte så ut som ett vandrande vitt tält bara.

Har en svart bolero jag ev tänkt ha till, men jag behöver råd o tips om hur jag kan göra klänningen lite finare och roligare!

Vad hade ni gjort? Finns det sidor ni kan rekommendera hur man "gör" en brudklänning?

Vi har inget direkt färgtema så eftersom det blir ett väldigt litet bröllop, men vinrött och guld kommer vara en röd tråd genom hela.

Please help!

• Svar på tråden Hjälp! Behöver hjälp o tips ang min klänning!!
  • Chicita

Klänningen är vacker klassisk och elegant.
    Om du börjar tillsätta massa spets, blingbling och annat på den så finns risken att du kommer se ut som en snötäckt julgran istället Flört 

Ett vackert hårsmycke, kanske några snygga (bekväma) skor som kikar fram under klänningen.
    Ett lite "blingigt" armband och halsband... det räcker.
    Det är ju du som ska synas. Inte klänningen.

Det är inte klänningen som gifter sig liksom Flört 
    Du kommer vara jättefin. Och det är ingen klänning du kommer tänka tillbaka på och fundera "hur tänkte jag här egentligen?" 

• FruForsmark
    Chicita skrev 2013-03-25 10:11:17 följande:
    Klänningen är vacker klassisk och elegant.
    Om du börjar tillsätta massa spets, blingbling och annat på den så finns risken att du kommer se ut som en snötäckt julgran istället Flört

Ett vackert hårsmycke, kanske några snygga (bekväma) skor som kikar fram under klänningen.
    Ett lite "blingigt" armband och halsband... det räcker.
    Det är ju du som ska synas. Inte klänningen.
    Var precis det jag skulle till att skriva :) behåll den svala eleganta stilen och satsa på en vacker håruppsättning med hårsmycke samt vackra smycken. Enkelt och stilrent är mycket vackert.
  • Teresa L

"Snötäckt julgran".. Hahaha, nu fick jag skratta lite oxå! :D

Klänningen är i chiffong och jag funderar på att kanske ev sy fast en "skärp" av vinröd chiffong under bysten.

Nåt skärp i midjan är ingen idé för midja har jag ingen ändå. ;) Eller kan det bli för mycket.....?

• FruForsmark
    Teresa L skrev 2013-03-25 10:16:41 följande:

"Snötäckt julgran".. Hahaha, nu fick jag skratta lite oxå! :D

Klänningen är i chiffong och jag funderar på att kanske ev sy fast en "skärp" av vinröd chiffong under bysten.

Nåt skärp i midjan är ingen idé för midja har jag ingen ändå. ;) Eller kan det bli för mycket.....?

Tror du det blir så snyggt med skärningen upptill? Skärningen går ju upp mot bysten som ett uppochnervänt v. Det kan ge ett avkapat intryck att då ha ett rakt band. Jag tror att hela siluetten blir mer "slankare" utan ett band. But my opinion :)
  • Chicita

Om du sätter ett band av vinröd chiffong under bysten så måste du följa kanten av draperingen.
    För den går ju ner som ett V i ryggen (om du kollar på bilden) så då blir inte den detaljen rak och då kan det göra att du ser större ut. Om du inte gör det, utan sätter bandet rakt bara så kommer du att täcka en del av draperingen.
    Eftersom den draperade kanten inte heller är rak "mellan brösten" om man säger så, så kan du också riskera att få en "påse" eller bubbla där om du syr på ett band som liksom bara ska gå rakt över.
    Så jag hade inte rekommenderat att sätta dit något band.

Om du absolut vill få in vinrött i klänningen så skulle jag hellre ha sytt på ett tunt band som följer nederkanten av draperingen.
    Men jag personligen hade hellre valt smycken och skor med vinrött i i så fall Glad 

• Teresa L

Hmm... Kankske är bäst att låta klännignen vara o satsa på accesoarer istället... :)

Många har sagt till mig att jag kan ha en "vanlig klänning" och tona ner det likväl eftersom jag är gravid och "vacker ändå", men va fasen tycker jag.

Gifter sig gör man (förhoppningsvis) bara en gång och jag kan väl få vara lika vackert "brudig" som alla andra trots att jag kommer ha en enorm mage och ingen riktig brudklänning. De va därför jag ville ha lite tips. :)

• Principisessan

tycker den var jättefin som den är. skärp kan ju funka. Du kan väl testa när du fått hem klänningen så du ser hur det känns. 
    Annars om jag hade varit du (nu älskar jag ju bröllop och bröllopiga looker) så hade jag haft den som den är och så en lång slöja som går till marken. tycker det är så fint!
    typ en sån här images.polkadotbride.com/wp-content/uploads/2012/12/wedding-veil-inspiration11.jpg eller www.lovemydress.net/.a/6a0120a65f64b9970c01311003fc77970c-300wi 

• PimPim83
    Teresa L skrev 2013-03-25 11:01:20 följande:

Hmm... Kankske är bäst att låta klännignen vara o satsa på accesoarer istället... :)

Det tycker jag låter som ett bra val! Glad
  • Principisessan

nej men var "brudig" annars kanske du ångrar dig senare. 

Min syster, när hon gifte sig, hade köpt en vit/silvrig empir klänning, lite som din fast med ärmar. Och det var inte en brudklänning egentligen. Fast med håret i lockar och en liten tiara så var hon jättefin. Hon såg verkligen ut som en brud, och jag tror nog att hon också var glad över att hon valde det. Hon hade först tänkt "enkelt och inte så klassisk brud" 

Svar på tråden Hjälp! Behöver hjälp o tips ang min klänning!!