• Teresa L

Hjälp! Behöver hjälp o tips ang min klänning!!

Jag har beställt en klänning denna klänning fast i vitt. Gifter mig i maj och kommer vara väldigt gravid då (v 32) så nån annan form kan jag inte ha.

MEN, jag tycker den ser så tråkig ut bara som den är! Med tanke på att jag kommer vara rätt stor så vill jag inte så ut som ett vandrande vitt tält bara.

Har en svart bolero jag ev tänkt ha till, men jag behöver råd o tips om hur jag kan göra klänningen lite finare och roligare!

Vad hade ni gjort? Finns det sidor ni kan rekommendera hur man "gör" en brudklänning?

Vi har inget direkt färgtema så eftersom det blir ett väldigt litet bröllop, men vinrött och guld kommer vara en röd tråd genom hela.

Please help!

• Svar på tråden Hjälp! Behöver hjälp o tips ang min klänning!!
  • Teresa L

"Snötäckt julgran".. Hahaha, nu fick jag skratta lite oxå! :D

Klänningen är i chiffong och jag funderar på att kanske ev sy fast en "skärp" av vinröd chiffong under bysten.

Nåt skärp i midjan är ingen idé för midja har jag ingen ändå. ;) Eller kan det bli för mycket.....?

• Teresa L

Hmm... Kankske är bäst att låta klännignen vara o satsa på accesoarer istället... :)

Många har sagt till mig att jag kan ha en "vanlig klänning" och tona ner det likväl eftersom jag är gravid och "vacker ändå", men va fasen tycker jag.

Gifter sig gör man (förhoppningsvis) bara en gång och jag kan väl få vara lika vackert "brudig" som alla andra trots att jag kommer ha en enorm mage och ingen riktig brudklänning. De va därför jag ville ha lite tips. :)

• Teresa L
    Chicita skrev 2013-03-25 11:44:29 följande:
    Du skulle vara en brud och vara "brudig" om du så gifte dig i en potatissäck Flört
    När det gäller dina kläder så ska du göra som du känner för. Kör på med accessoarer, slöja, tiara, blingiga halsband/armband/örhängen (om det är din stil) osv...

Härdu har du ett rejält blingblingset med vinröda stenar (lite over the top tycker jag personligen... Men vissa gillar bling Flört )
    www.lightinthebox.com/sv/lyxiga-rhinestone-da...

Jag har försökt hitta något i den stil jag tänkte. Men jag kan inte hitta något i rätt färg och då känns det ju onödigt att visa något som ändå inte funkar.
    Om jag snubblar över något så skickar jag en länk här Glad
    Åh, det är ju perfekt! Jag har strass i buketten och en strassarmband som jag tänkt att ha och ett jättegulligt diadem jag hittat på glitter, även det mied lite strass i. :) (Jag gillar strass) Och min vigselring är oxå ganska blinging med 15 diamanter. :D
  • Teresa L

Det va lite såhär jag hade tänkt just med skärpet, men det kanske får mig att se större ut än vad jag är...

Älskar min mage, men just denna dag vill jag jag framhäva den så lite som möjligt. :)

• Teresa L
    Rin skrev 2013-03-25 11:50:29 följande:
    Kanske någon form av kappa i chiffong eller spets ovanpå? Som t.ex. den här eller den här. En stor schal eller bolero i färg kan ju också vara ett alternativ.
    Åh, dom va fina! :)
  • Teresa L
    Chicita skrev 2013-03-25 12:37:53 följande:
    Det skulle säkert funka, om du bara fortsätter med bandet ner längs kanten på draperingen.
    Men jag tror att det kan bli lite "tjoho.. magen börjar Hääääär" om du liksom makerar övergången mellan byst och mage på så sätt...
    Och då beror det ju på vad du vill framhäva som sagt Flört
    Hahaha, jag älskar ditt sätt att uttrycka dig! :D
  • Teresa L
    Chicita skrev 2013-03-25 12:55:26 följande:
    Jag kan ju vara superseriös och rabbla upp för och nackdelar. Men jag tror att man kan behöva få skratta lite både åt andra (som bjuder på det) och åt sig själv när det gäller bröllopsplanerandet Tungan ute
    Samtidigt så tycker jag inte att jag är till någon hjälp om jag (som många andra) är livrädd för att trampa någon på tårna och därför inte vågar säga "bläh det funkar inte" utan man flyter med på någon sorts "svensson-våg" där allt är tillåtet och allt är jättebra...

Men just att bara locka fram ett skratt och kanske få en liten sån där A-ha upplevelse när man ser sig själv i ett lite komiskt ljus (med neonskyltar blinkande runt en som pekar på magen exempelvis Flört ) kan göra att man antingen stärks i det man tänkt, för det såg ju bra ut även om det var roligt... Eller att man kommer på att "men huga hur tänkte jag nu", och så kan man skratta åt det istället för att bli ledsen för att det kanske inte funkade som man tänkt....

Hoppas du förstår vad jag babblar om.
    Har en hund i knäet som ropar "jag är kissnödig!!!"
    Så jag måste nog ut med honom och sen dra till jobbet Flört

Jag uppskattar ärlighet. :) Och är det så att mina idéer faktskt suger så är det fritt fram att säga det till mig. Hellre hård och brutal ärlighet än att ingen säger nåt o man ser ut som ett spektakel. :) Kan man inte ta det så ska man inte be om råd heller. :)

Man har så mycket i skallen så det blir lätt lite för mycket och man blir fartblind.

Svar på tråden Hjälp! Behöver hjälp o tips ang min klänning!!