Kommer jag överglänsa bruden?
Jag kan inte annat än hålla med övriga här i tråden, så mitt svar blir egentligen lite överflödigt, men bara för att visa att här är ännu en med samma åsikt, så väljer jag att svara.
Jag tror precis som CoG, att eftersom du ens behöver fråga, så kanske du själv redan lutar åt ett svar...
Och som Chicita, majjja och Alyllyra skriver, så hör ju egentligen inte långa klänningar hemma under klädkoden som brudparet satt för bröllopet. Man måste inte följa den som gäst, men det kan vara bra att vara medveten om vad som gäller ändå.
Sedan är det ju som Alyllyra skriver, att eftersom maxiklänningar är så vanligt och en långklänning inte längre behöver vara finare och mer uppklädd än en knälång, så är det dom som väljer en långklänning ändå. Vi hade flera på vårat bröllop, med klädkoden kavaj, som valde maxiklänningar. Dom hade dock lite enklare från tex HM, utan dekorationer osv. Dom hade också sparsamma frisyrer och inte så mkt accessoarer.
Du älskar att stå i centrum, men kan du inte skippa frisören och lägga dom pengarna på en ny klänning som passar klädkoden bättre och som inte är lika uppklädd och komma till bröllopet med vetskapen om att du inte kommer stjäla brudens uppmärksamhet? Kan du inte ge henne det på hennes bröllopsdag?