jag får ett trailer trash bröllop
För det första, så skulle ni definitivt stått på er och bara bjudit in dom ni från början hade tänkt bjuda in. Folk har ingen rätt att bli arg och sur över en sådan sak och mer eller mindre tvinga till sig en inbjudan. Men. Nu verkar det som att folk ändå gjort det och det är tråkigt för er, för dels så får ni gäster som ni från började inte ville ha som gäster och ni har inte längre råd att bjuda dom gästerna ni ville ha på det ni ville bjuda på.
Nåja. Nu har ni gjort ert val och får försöka lösa situationen på bästa möjliga sätt.
Kan ni byta lokal? Finns det någon annan lokal med tex porslin som ni kan hyra istället?
Kan ni önska er tex bröllopstårtan i bröllopspresent av någon?
Måste ni hade både fika, tårta och ost och kex? Kan ni skippa övriga fikat, osten och kexen och lägga dom pengarna på maten istället?
Kan ni laga en egen liten buffé? Kan ni ha knytkalas? Kan ni få ner matkostnaden på något annat sätt? Måste ni ha middag?
Skulle ni köpa porslin på Ikea..
70 tallrikar - 350kr
Bestick till 70 personer - 522kr
70 kaffemuggar - 280kr
70 vanliga glas - 108kr
70 vinglas - 468kr
70 champangeglas - 468kr
Summa: 2196kr, räknat lite i överkant.
Men alla kanske inte dricker kaffe? Alla kanske inte behöver ett vanligt glas och ett vinglas? Ni kanske kan komplettera med begagnade Ikea-glas tex? Ni kanske kan sälja allt efteråt?
Det är dock inget större fel på platsglas tycker jag, men det är ju min åsikt :)