• mirre01

jag får ett trailer trash bröllop

meningen var att vi skulle ha enn fint romatiskt bröllop med fin middags buffe, allt va bokat & klart, 
    MEN poff så kom de folk som va arga lite här och var på att de inte fick komma på bröllopet, och inte hade fått inbjudan, så mitt i detta fick vi poff omgående flytta 30 mil bort, så vi kommer fortfarande gifta oss i kyrkan men kommer att åka upp 2 dagar innan bröllopet för att fixa inför den stora dagen, då de ökade from 40 gäster till 70 har vi inte ekonomin just nu att bjuda alla på den middagen som vi skulle, vi har inte heller ekonomin att köpa porslin till alla osv, så nu blir de smörgåstårta till middag bröllopstårta & fika sedan ost & kex mot kvällen, detta va ej vad jag vill känns så himla billigt, dessutom kommer vi använda oss av plast glas vin champagne osv, hur tusan dukar man snyggt & romantsikt med plast :S 

• Svar på tråden jag får ett trailer trash bröllop
  • Aniara4

Om det är möjigt skulle jag nog dra i nödbromsen här och ställa in bröllopet för att få lite andrum, sen börja om med planeringen. Det är ingen mänsklig rättighet att bli bjuden på ett bröllop, och de som ställer till en massa problem för er av ren egoism tycker jag egentligen just därför diskvalificerar sig från att få vara viktiga i era liv.

Du kan säkert få en massa bra tips här om hur man gör saker billigt och får ihop ett större bröllop på liten budget, men fundera allvarligt på om du verkligen vill genomföra det här bröllopet, som inte alls är vad ni hade tänkt er.

Vad säger din blivande? Vill han ha bröllopet som ni först hade tänkt eller tycker han det blir bra med den nya planen? Om det finns aspekter som är väldigt viktiga för honom som blir lösta genom att flytta bröllopet och bjuda fler kanske det är värt att kompromissa om det. Men handlar det bara om att ni inte klarar av att säga ifrån att så här vill ni ha det, och stå ut med de objudnas besvikelse, så kanske ni behöver ta ett djupt andetag och grunda er inne i er själva istället för ute i alla andras åsikter?

• FruForsmark

Om ni riskerar att få ett bröllop med ett upplägg som ni inte känner er bekväma med så skjut upp bröllopet. Det här är en dag som du kommer minnas resten av livet och jag tycker inte förutsättningarna och din inställning låter speciellt bra. Gör om och bjud de personer NI vill ha. Om andra blir arga så hänvisa dem till att de jättegärna får komma på själva vigseln men att ni pga begränsad bröllopsbudget inte har råd att bjuda alla ni vill. Det tycker jag är ett mycket ödmjukt argument som ingen vettig människa borde ifrågasätta.

• Anonym

Vet du vad, du lägger upp inlägg efter inlägg och alla handlar om att du är osams med svärmor, eller din kille eller att släkten bråkar, eller att folk bjuder in sig själva och inget blir som du tänkt dig. Och ni har egentligen inte råd och allt är bara skit och pannkaka.

Jag tycker att ni nog ska backa några steg och ta det lite lugnt. Reda ut alla problem ni verkar ha, spara pengar och fundera på hur ni egentligen vill leva ert liv.
    Det verkar som att du bara tycker att allting är jätte jobbigt och alla andra gör så himla fel hela tiden och du mår bara dåligt.

• Aniara4
    Anonym skrev 2013-03-27 10:32:48 följande:

Vet du vad, du lägger upp inlägg efter inlägg och alla handlar om att du är osams med svärmor, eller din kille eller att släkten bråkar, eller att folk bjuder in sig själva och inget blir som du tänkt dig. Och ni har egentligen inte råd och allt är bara skit och pannkaka.

Jag tycker att ni nog ska backa några steg och ta det lite lugnt. Reda ut alla problem ni verkar ha, spara pengar och fundera på hur ni egentligen vill leva ert liv.
    Det verkar som att du bara tycker att allting är jätte jobbigt och alla andra gör så himla fel hela tiden och du mår bara dåligt.

Jag är benägen att instämma. Den här bröllopsplaneringen verkar vara väldigt jobbig för dig, liksom relationen till släkten och svärmor i synnerhet. Jag tror det skulle vara bra att ta en omgång på familjerådgivningen och reda ut hur ni vill ha det, hur ni ska kunna kommunicera på bästa sätt med varann och framför allt med personer i er omgivning, och hur du ska kunna känna dig trygg och lycklig i att planera ditt bröllop med mannen i ditt liv som ni vill ha det, med de personer ni vill ha där, med glad stämning och utan bråk och tjafs.
  • mirre01
    MH2014 skrev 2013-03-27 07:39:51 följande:
    Jag förstår inte riktigt,, fick ni lov att flytta 30mil för att ni blev osams med folk? Som inte va bjudna på bröllopet ni velat ha?
    nej nej vi flyttade pga av att han blev erbjuden ett kanon jobb :)
  • mirre01

men 6 veckor kvar till bröllopet är det inte ett alternativ för oss att ställa in med tanke på att vi troligen får skjuta upp dett aminst 1,5 år innan de kan bli ett nyss bröllop, vilket inte är så kul, att boka om lokal är heltkört då alla är uppbokade kollade även detta alternativ innan förra veckan men de skiter sig totalt, dessutom tar lokalerna 3000 kr mer och har endå ej porslinkan man på nåt sätt pimpa till självaste plastglasen med exp nån lten rosette el så., så de smälder in i dukningen så man kan få de lite mer fint så kan man endå känn sig nöjd, så ni med tänkar & pysslar hjärnor kom mer än gärna med tips, 

• Aniara4

Ok, då är det bara att gilla läget och göra det bästa av de omständigheter ni har.

Jag har inga bra pysseltips, mer än kanske att tänka less is more. Att pyssla själv är sällan så billigt som man tror, i alla fall inte om man köper material från t.ex. Panduro och inte har möjlighet att komma över väldigt billigt papper, band och annat. Och många billiga saker blir inte billigare än få och genomtänkta, bara fulare.

• mirre01
    Anonym skrev 2013-03-27 10:32:48 följande:

ja det blev INTE som planerat med tanke på att flytten kostade oss 30000 kr vilket vi inte hade räknat med, så dörav rök vår budget, med detta betyder ju inte att vi inte älskar varandra och inte vill leva i hopp, vår relation är bra förutom det som inträffade med svärmor, men tyvärr kan INTE jag råför att hon är som hon är, dock komme rej hon på bröllopet och jag är nöjd den biten är klar, och allt annat är kanon med bröllopet, förutom att mat & porslin ändrats, å andra sidan i slutet är de väl endå bara vår kärlek som räknas? och nej det är absolut inte alla andras fel att saker skett vilket jag INTE påstått heller, ett gräl uppstod då jag blivit utsatt av min svärmor detta är tom polisanmält och de var hon som hoppade på mig, så ja hon ställde till ett rent helvete, sen att folk som vi INTE trodde skulle ha invändningar emot att ej komma på vigseln visade sig vilja komma va ett bekymmer, men som du se planerar vi om me mat & porslin, det blir inte till 100% som jag vill, MEN det jag vill är att vi ska bli man & hustru mest av allt, men de betyder väl endå inte att jag endå blir besviken att saker ej går som de skall & jag vill 
  • mirre01
    Aniara4 skrev 2013-03-27 13:27:15 följande:
    Ok, då är det bara att gilla läget och göra det bästa av de omständigheter ni har.

Jag har inga bra pysseltips, mer än kanske att tänka less is more. Att pyssla själv är sällan så billigt som man tror, i alla fall inte om man köper material från t.ex. Panduro och inte har möjlighet att komma över väldigt billigt papper, band och annat. Och många billiga saker blir inte billigare än få och genomtänkta, bara fulare.
    tyvärr är ju panduro väldans dyra tycker jag med, tänkte mer att man kanske på nåt fiffigt sett kan styla till bordets dukning & få till en romatisk look endå :)
  • jimmyojennifer

Det är alltid ett alternativ att ställa in om det inte fungerar. Ni är på väg att ingå äktenskap, genom ett bröllop som inte alls är som du/ni vill ha det.
    Ni är osams med din svärmor som inte ens är bjuden och pga bråket har dessutom hennes egen släkt vänt henne ryggen.
    Du har tidigare skrivit att du mår så dåligt att du bara gråter och inte vill äta. Och nu uppe på det så har ni inte råd med maten du vill ha och du uttrycker dig att du kommer få ett "trailer trasch bröllop" är det värt det undrar jag då? Du skriver att ni i så fall måste vänta 1½ år innan ni kan ha bröllopet igen, kan inte det vara ett allternativ? På 1 ½ år kanske ni hinner spara ihop pengar för att bjuda fler personer, för att slippa plast och papp för att det ska bli så som du drömt om. Varför är det så viktigt att bröllopet sker ju precis nu?

Precis som Aniara4 skriver så borde ni gå i familjerådgivning och fundera på vad ni verkligen vill med livet och med er relation.

mirre01 skrev 2013-03-27 13:23:58 följande:

men 6 veckor kvar till bröllopet är det inte ett alternativ för oss att ställa in med tanke på att vi troligen får skjuta upp dett aminst 1,5 år innan de kan bli ett nyss bröllop, vilket inte är så kul, att boka om lokal är heltkört då alla är uppbokade kollade även detta alternativ innan förra veckan men de skiter sig totalt, dessutom tar lokalerna 3000 kr mer och har endå ej porslinkan man på nåt sätt pimpa till självaste plastglasen med exp nån lten rosette el så., så de smälder in i dukningen så man kan få de lite mer fint så kan man endå känn sig nöjd, så ni med tänkar & pysslar hjärnor kom mer än gärna med tips,
Svar på tråden jag får ett trailer trash bröllop