• Ebbaa

Två ringar i olika guld?

Hej!
    Jag har sedan länge tänkt att jag skall ha: En solitär i vitguld + en slät, smal ("vanlig") guldring.
    Jag har även tänkt att det för mig är viktigare att solitären har en stor sten så att jag kan ha en mer dekorativ fattning, än att det måste en diamant i en relevant prisklass. Jag har då blivit kär i morganiter och tänkte att då har jag ju råd att skaffa en betydligt större sten.

Nu till min fråga: Tror ni att det blir rörigt att ha en aprikos/rosa sten i en vitguldsring för att sedan ha en rödguldsring bredvid. Skall jag hellre ha solitären i rött guld, som är lite mer samma ton som stenen - och ha en slät vitguldsring bredvid?

Jag tänkte också höra om det finns någon annan där ute som har två ringar i olika färger? :)
    Kan bara hitta ringar där man blandat guldsort i en och samma ring.

Tack!

• Svar på tråden Två ringar i olika guld?
  • Ebbaa

Hej!
    Ja, det kanske du har rätt i. Har tänkt att roséguld kanske är finast att ha en morganit i (det är vad jag hittar flest bilder på) men har inte tänkt att jag lika gärna kan ha det till. Bra förslag. Tack!

• Ebbaa

Ja kommer givetvis gå på det jag själv tycker är snyggast, men det är ändå himla svårt Chicita, eftersom jag inte sett någon sådan kombination i verkligheten så har jag svårt att föreställa mig vad som blir snyggast. :/
    Därför jag tänkte att någon som hade blandat kunde dela med sig här så kanske det blir lättare att föreställa sig ^^

• Ebbaa

Ja, det kanske jag kan göra. Ska ta en runda på stan imorgon, kan passa på att titta efter morganiter Skrattande

• Ebbaa

Ja men precis, det var de jag tänkte också.
    Behöver se hur stenen ser ut beroende på metall.

Svar på tråden Två ringar i olika guld?