Inlägg från: Anonym (Vansinnig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vansinnig)

Hon gör mig galen!!!

Har en vän som vi har bjudit på vårt bröllop, hon HAR varit väldigt nära till mig, men nu på äldre dagar umgås vi inte lika tätt, men då och då.

Vi har valt att bara ha syskon (även plastsyskons) barn på bröllopet, och bara där är det 19 barn. Ska vi bjuda ALLAS barn är den 19 till. I inbjudan skrev vi "förutom syskonbarn firar vi dagen i vuxet sällskap"

Samma dag hon fick inbjudan fick jag på sms:HON (H) JAG (J)

(H)Tack för inbjudan. Men får inte barn komma?

(J) Nej, bara syskonbarn. Var tvugna att dra gränsen någonstans då det redan är 93 gäster inbjudna.

(H) Ok, shit va många. Får se då, "XXX" (barnet) ville gå.

(J) Tyvärr är det så, redan 19 barn bjudna från familjen. Bjuder vi allas barn blir det 19 till.

(H) Yes ok. Återkommer då, gott om tid ju.

Sedan har hon beklagat sig hos min mamma. Tycker det är dåligt av oss, då hon är ensamstående. Tycker vi kan göra undantag. (Inget hon bett mig göra) Mamma stod dock på våran sida och förklarade läget.

Sedan idag skriver HENNES kompis till mig idag och undrar om jag tror att hon kommer på bröllopet. (Alltså har hon beklagat sig till honom också) Och jag skrev att det är hennes beslut om hon vill acceptera våran önskan eller ej. Då svarade han : "Hennes version var att ni bjöd in 10 barn men 10 barn var inte välkommna. Ville bara checka om det var så.. typ"

Överreagerar jag när jag blir förbannad? Nu har vi inga barn, och kan inte sätta mig in i hennes situation, men någon gräns finns det väll?

Jag har inte pratat med henne sedan vår sms konservation, och hon vet alltså inte att min mamma och hennes vän har hört av sig till mig.

Jag kan vara såpass detaljerad då jag vet att hon inte kommer hitta in hit då hon inte har jättekoll på datorer och vet knappt hur hennes facebook funkar.

Vad ska jag göra????? Min blivande vill inte att hon kommer längre.

• Svar på tråden Hon gör mig galen!!!
  • Anonym (Vansinnig)

Tack för alla svar! Kul och se hur olika alla tänker! :)

Jag ska stå på mig, det är upp till henne om hon vill acceptera våran önskan till VÅRT bröllop. Vi lägger ner massor med pengar på en fest som vi bara ska ha en gång, då vill vi faktiskt ha den på vårat sätt.

Tack för att ni har engagerat er! :) Glad påsk!

Svar på tråden Hon gör mig galen!!!